Wij zijn pas bezig met het weer (de eerste weersmetingen zijn van rond 1640). De afgelopen 20 jaar neem ik daar ook aan deel.
We komen net kijken, de aarde draait al meer dan 500 miljoen jaar haar rondjes om de kernfusie reactor die we de zon noemen met een enigszins vergelijkbare atmosfeer samenstelling als heden ten dage. We hebben bij het voorspellen, het woord 'voorspellen' zegt het al, van het weer nog de grootste moeite om het enigszins goed te hebben. Het weer is chaos en chaos heeft nu nog steeds iets onvoorspelbaars.
Kortom wees bedacht op het feit dat het is bewezen dat het klimaat zeer grillig kan zijn. De grote ijstijd, de kleine ijstijd van ongeveer 1550 die pas zijn kracht minderde na 1820 en de warme periode van ongeveer het jaar 800 tot 1300 met de piek rond het jaar 1000. Die periode was zelfs warmer dan het nu is.
Ga niet in de jacht om je gelijk te krijgen. Daar is de kostbare tijd die je hier hebt op deze mooie aarde te kort voor.
Ga naar buiten en geniet.
| Gewijzigd: 29 augustus 2013, 02:20 uur, door Thunderknight
Had je allemaal uit de links kunnen lezen als je die gevolgd had.
Het gaat niet om gelijk te krijgen het gaat om de realiteit en voor de toekomst van mijn en andere kinderen.
Het weer is chaotisch en maar kort voorspelbaar, klimaat veranderingen zijn prima in modellen te gieten en voorspelbaar te maken en met het narekenen over de laatste decennia kloppen die modellen goed.
Klimaatverandering moet je discussieren met feiten en gebaseerd op wetenschap niet met verdraaide zaken aangevoerd door een groep mensen die financieele belangen hebben met de energie sector of industrielen die gebaat zijn bij een status quo, en vooral geraakt worden financieel door millieu maatregelen.
We hebben maar een aarde er is geen alternatief om naar te verhuizen als we deze verknoeien.
Persoonlijk vind ik hoe ik mijn tijd besteed mijn eigen zaak, en als dat voor een goed doel is ook prima besteed.
Het ontkrachten van fabeltjes op klimaatveranderings gebied van de kleine minderheid mag niet belangrijk lijken maar we moeten de discussie voeren met feiten niet met leugens of gebaseerd op samenzwerings fabeltjes.
Ik vind dat u mijn bericht te persoonlijk aantrekt.
Geen enkele zin woord of iets dergelijks verwijst naar u. Als ik het tegen u zou hebben zou u dat zien aan een quote.
Uw toonzetting in uw voorgaande berichten vind ik ook niet echt vriendelijk en zelfs neerbuigend naar de andere leden toe.
De groeten.
Had je allemaal uit de links kunnen lezen als je die gevolgd had.
Het gaat niet om gelijk te krijgen het gaat om de realiteit en voor de toekomst van mijn en andere kinderen.
Het weer is chaotisch en maar kort voorspelbaar, klimaat veranderingen zijn prima in modellen te gieten en voorspelbaar te maken en met het narekenen over de laatste decennia kloppen die modellen goed.
Klimaatverandering moet je discussieren met feiten en gebaseerd op wetenschap niet met verdraaide zaken aangevoerd door een groep mensen die financieele belangen hebben met de energie sector of industrielen die gebaat zijn bij een status quo, en vooral geraakt worden financieel door millieu maatregelen.
We hebben maar een aarde er is geen alternatief om naar te verhuizen als we deze verknoeien.
Persoonlijk vind ik hoe ik mijn tijd besteed mijn eigen zaak, en als dat voor een goed doel is ook prima besteed.
Het ontkrachten van fabeltjes op klimaatveranderings gebied van de kleine minderheid mag niet belangrijk lijken maar we moeten de discussie voeren met feiten niet met leugens of gebaseerd op samenzwerings fabeltjes.
Het is een eindeloze discussie. Veel feiten kloppen nl niet met de wetenschappelijke theorie. Nergens zijn onomstotelijke bewijzen voor en bijna alles berust op aannames. Vrijwel alles is tegen te spreken en dat gebeurt dan ook omdat er belangen spelen bij zowel believers als de ontkenners. Ik ben zelf geneigd om te concluderen dat de mens maar bar weinig invloed op het klimaat heeft en dat de opwarming of afkoeling gewoon een natuurlijk proces is waarbij de zon een grote rol speelt. Dat lijkt mij de logische gang van zaken in deze.