SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een warmtefront boven Engeland beweegt oostwaarts, bereikt het zuidwesten in de ochtend en verlaat het noordoosten in de middag. Na passage voert een zwakke zuidwestelijke stroming steeds warmere lucht aan. Bijbehorend (golvend) koufront komt tegelijkertijd langzaam dichterbij en ligt in de nacht naar zaterdag boven het noordwesten van het land. De activiteit neemt af door een diffluente stroming. Tegelijkertijd ontstaan vrijdagmiddag aan de oostflank van een naderende hoogtetrog een thermisch laag boven Frankrijk, dat 's avonds noordoostwaarts over het land trekt.
NEERSLAG:
Momenteel geen signaal voor onweer uit modelgegevens, maar toch niet helemaal uit te sluiten.
Edit: Overdag in de warme sector mogelijk vorming van een CB met toppen tot FL180. In de nacht naar vrijdag mogelijk turbulentiestratus in de warme sector. Ook nabij het koufront, met name boven het noordelijk deel van de FIR boven zee weer stratus. Er vooruit voornamelijk middelbare en hoge bewolking. In de vore mogelijk CB's met een hoge basis en toppen FL250.
Zoals gezegt vooralsnog kleine kans komende runs moeten meer duidelijkheid geven
Bron: Knmi
Zelfde geluid als wat ik hoorde op 22 juli 2009. Wat een geweld van kabaal was dat geluid.
| Gewijzigd: 15 augustus 2013, 18:22 uur, door Bronk
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Dit filmpje is van iemand anders! Ik ken de rechtmatige eigenaar, dit was op 28 augustus 2012
Niet op 13 augustus dit jaar!
Dit is het orginele filmpje | Gewijzigd: 15 augustus 2013, 18:22 uur, door Bronk
NEERSLAG:
Onweerskansen op basis van de progtemps klein, maar een doorschietende top kan tot FL250 komen. Kouw geeft kleine kans, Harmonie geeft geen signaal. Ook behoorlijke verschillen in de neerslag van het koufront. Boven land voornamelijk lichte regen. Hirlam en EC al vanaf de avond in het westen en actiever dan Harmonie. | Gewijzigd: 16 augustus 2013, 15:09 uur, door Tatanka
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37688/onweerskansen-algemeen-seizoen-2013/407137/
http://link.onweer-online.nl/9ea
Dit filmpje is van iemand anders! Ik ken de rechtmatige eigenaar, dit was op 28 augustus 2012
Niet op 13 augustus dit jaar!
Oooh de floeperd... ik ga hem meteen bannen bij ons!!!
Niet op 13 augustus dit jaar!Oooh de floeperd... ik ga hem meteen bannen bij ons!!!
Dat gebeurt helaas zo vaak, dat mensen iets "lenen" om zelf de blits te maken.
Gelukkig zijn er altijd oplettende mensen
Ik ben er ook wel eens ingetrapt met tornado foto's