Ben niet zon actieve forum gebruiker,ben vooral een lezer vooral op dagen dat er kans is op onweer.
5-8-2013 was in dat opzicht een mooie dag.
Zat contstant te kijken hier en op buienradar of en wanneer er ongeveer onweer deze kant op zou komen.
In de loop van de avond werd ik steeds gespannender want dat het onweer Nederland bereikte was wel duidelijk,maar waar precies?
Ik wilde het niet missen dat heb ik al genoeg gedaan,.
Zag toffe beelden van de kust van Belgie met een enorme shelfcloud.
Als ik de lijn volgde volgens de buienradar zou de bui langs de kust voorbijtrekken,Jammer dacht ik want ik had een mooi plekje in de buurt op het oog om te filmen en foto's te maken.Dus er zat maar 1 ding op,richting de kust!!
Onderweg naar Hoek van Holland zag ik al een hoop mooie flitsen voorbij komen,zou toch niet telaat zijn?
Daar eenmaal aangekomen heb ik een hoop mooie flitsen gezien alleen heel weinig donder dat was best bizar.
Het bleek ook dat de bui toch vanaf zeeland besloot Nederland door te trekken daar baalde ik wel van, had dus dichter bij huis kunnen blijven.
Don't trust buienradar dus.
Niet alles wat ik zag heeft de camera vast kunnen leggen maar deze video geeft wel een mooi beeld van wat ik daar gezien heb.
Het is een combinatie van foto's, time-lapse en slowmotion bliksem beelden.
Al met al vond ik het toch wel de mooite waard,al baalde ik wel een beetje.
Groeten Patrick
| Gewijzigd: 10 augustus 2013, 20:39 uur, door PatrickBlom
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1