Ik ga t denk ik niet weer volhouden om me zolang dood te vervelen tot het mogelijk vannacht weer wat te zien is, dus volgende keer weer.
Zag alleen wel heel veel flitsen vannacht, niet normaal meer, en behoorlijk fel ook. Maar stond dus verkeerd.
Heb je nog meer info, zoals bv:
- richting,
- Was er continue licht, of was er ook uitbarsting?
Helaas verpest nu het strooilicht uit de stad mijn zichtveld.
Valt me trouwens op dat behoorlijk wat waarnemingen buiten het radiant vallen. Meer naar Noord als naar Oost, normaal zie ik dat toch niet bij de Perseïdenzwerm.
Berichten samengevoegd door Debbieke
Heb je nog meer info, zoals bv:
- richting,
- Was er continue licht, of was er ook uitbarsting?
ongeveer recht van noord naar zuid. Ook erg fel, er zat echt ee dikke felle staart achter
Heb je de prachtige sterrenregen begin augustus gemist? Geen nood, een schitterende video uit het Californische Joshua Tree National Park maakt dit ruimschoots goed.
Die verbluffende sterrenregen krijgen we wanneer de aarde door de Perseïden trekt, een soort meteorenwolk. Je hebt er niet eens een telescoop voor nodig, ze zijn zo te zien met het blote oog.
Joshua Tree during the 2013 Perseid Meteor Shower from Henry Jun Wah Lee / Evosia on Vimeo.
Bron: HLN
Onweersdagen: 0
ongeveer recht van noord naar zuid. Ook erg fel, er zat echt ee dikke felle staart achter Dan heb jij een hele mooie gezien.
Ik dacht nog even aan ISS, maar die gaat niet van Noord naar Zuid.
Citaat van Debbieke, donderdag 22 augustus 2013, 18:40 uur Verbluffende sterrenregen in Joshua Tree National Park
Heb je de prachtige sterrenregen begin augustus gemist? Geen nood, een schitterende video uit het Californische Joshua Tree National Park maakt dit ruimschoots goed.Ik zeg het elk jaar weer hier, in de hoop dat de leden hier juiste kennis opdoen:
Dit was geen sterrenregen: dit begrip is voor iets anders gereserveerd.
Bij een sterrenregen is het aantal meteoren tientallen maal zo groot.
Dit was een gewone meteorenzwerm.
Berichten samengevoegd door Bronk | Gewijzigd: 22 augustus 2013, 19:38 uur, door Bronk