Voor vandaag denk ikd at het voor Nederland reuze mee zal vallen, in ieder geval relatief gezien ten opzicht van de duidelijke scheiding tussen warm en koud ten oosten van ons.
Tja, als we nu nog gewoon lekker zomerweer hadden gehad was het waarschijnlijk veel groter feest bij ons.
Ja maar ik bedoelde dat Estofex dan de lijne met de '15 % kans op onweer' wat breder had moeten trekken als er al als eerste onweer daar plaatsvind. Is natuurlijk geen lvl 1 waard maar onweer is het wel he
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Voor vandaag moeten we niet naar die miezerbui kijken die nu begint. Wel een perfecte intensiteit om geleidelijk aan in de grind te trekken in plaats van meteen de putjes en de sloten in te stromen en dus te verdwijnen voor het de grond in trekt. (zoals maandag)
Er is sprake van een meer geleidelijke opbouw van "spannende waarden" maar nogmaals, daar waar kou en warm elkaar raken zal het spektakel kunnen worden waarbij dat wat wij gaan krijgen, ook in het verre oosten van ons kleine land, hoogst waarschijnlijk zal verbleken, met name het type weer waar dit forum zijn naam aan ontleent
heb ook wel die indruk en het is hier net iets meer dan miezel voor mij | Gewijzigd: 7 augustus 2013, 13:22 uur, door Marga
EDIT: GFS heeft ons dus weer goed liggen. Hoogste cummulatieve neerslagsom tot volgende nacht ligt niet hoger dan een kleine 15 mm regen.....
| Gewijzigd: 7 augustus 2013, 10:57 uur, door thunderstorms_4ever
EDIT: GFS ons dus weer goed liggen. Hoogste cummulatieve neerslagsom tot volgende nacht ligt niet hoger dan een kleine 15 mm regen.....
Wat een onzin, gfs die dingen aan gaat passen lol
We gaan het strax zien, veel plezier in de regen als je ervan houd | Gewijzigd: 7 augustus 2013, 10:58 uur, door Stormpie
De enorme afwisseling van run tot run lijkt daar wel op te wijzen, is er altijd wel een run bij die uit komt
Ze passen gewoon alles aan, aan de realiteit. Is totaal geen onzin, je zag zelf (als je de runs tenminste opvolgt) dat er gisteren en de dagen ervoor een neerslagpiek van bijna 40 a 50 mm regen per 3 u stond. Tot gisterenavond, dan zijn ze wat gaan aanpassen op de run net na neerslagbom weg was. Is geen andere berekening, gewoon aanpassen aan wat ze op dat moment zien. Kan ik ook de GFS kaartjes gaan maken
Bottomline is dat de verwachtingen van GFS qua neerslag niet zomaar als uitganspunt voor het al dan niet doorgaan van je BBQ gebruiikt kunnen worden.
Ze passen gewoon alles aan, aan de realiteit. Is totaal geen onzin, je zag zelf (als je de runs tenminste opvolgt) dat er gisteren en de dagen ervoor een neerslagpiek van bijna 40 a 50 mm regen per 3 u stond. Tot gisterenavond, dan zijn ze wat gaan aanpassen op de run net na neerslagbom weg was. Is geen andere berekening, gewoon aanpassen aan wat ze op dat moment zien. Kan ik ook de GFS kaartjes gaan makenVergeet niet dat er ruim 6 uur tussen de nieuwe kaarten zitten en dat weer nog altijd weer is en daar kunnen maar weinig modellen mee omgaan...Ook Hirlam zit er weleens naast,ook ecmf ook harmonie en ga maar door. Het zijn slechts richtlijnen
Ja maar heb het over de neerslagbommetjes die GFS steeds voorschoteld. Voor de rest doen ze het goed maar telkens als er zo'n groot neerslagsignaal staat, dan kan je bij hen al verwachten dat dat minstens 1/4 van wat er op staat eruit gaat vallen... Kan eens een keer toeval zijn, maar uit ervaring weten meer mensen dan ik alleen dat dat meerdere keren voorkomt op een jaar. Maargoed, het is nu zo, en niet anders
Citaat van Stormpie GFS runt 4x per dag met de actuele gegevens van dat moment.
Na de run is het eigenlijk al verouderd, dat is logisch.
Als jij even een beter systeem in elkaar kan goochelen, succes!
Het gaat niet om het systeem, het gaat om wat ze telkens met de neerslagbommetjes doen. Voor de rest zitten ze vaak juist, en het kan al eens zijn dat er iets niet uitkomt, of dat het anders draait, maar dat heeft idd elk model. Het ging hier gewoon om de neerslagbommetjes die verdwijnen. Daarmee kijk ik er niet meer naar en ga ik vandaag gewoon buiten ipv te denken dat er hoop neerslag gaat vallen... Mensen die zich niet bezig houden met de runs, zien die omslag niet zoals wij die zien... Ze horen gewoon op het weerbericht dat er bak water gaat vallen en zeggen op voorhand van dan maar niet buiten te komen( of wat je ook al niet kunt doen met zo'n weer.) Vind dat ze dan meer moet oppassen met die verwachtingen, das al....
| Gewijzigd: 7 augustus 2013, 11:57 uur, door thunderstorms_4ever
Ik heb niks gehoord...