Let niet op de geiten die zitten te beppen.
De bloemkool van het begin ontstond uit het niets boven m' n hoofd, bij passage van de westerschelde (20km verderop) was het ineens een band over heel zeeland.
Dat is nog ruim zeven weken.
Voor deze vraag moet je toch echt naar een jomanda of char.
Ik vetrouw dergelijk "bomaankondigende"-plaatjes nooit zo, komen bijna nooit uit zoals ingetekend.
Meestal gaat het dan om een buienachtige situatie met mogelijk (zeer) lokaal een enorme pets neerslag maar nooit op een zo groot gebied als de ingetekende "bom" doet lijken.
(De woorden "bijna" en "meestal" dienen natuurlijk het hogere doel mezelf in te dekken als het per ongeluk toch uitkomt).
Citaat van Citaat van Twix, dinsdag 6 augustus 2013, 12:07 uur Kan iemand nog misschien inschatten hoe hoog de onweerskansen zijn t/m 21 september? En of er ook nog noodweer tussen zit? We kunnen nog niet eens een week vooruitkijken met enige zekerheid, wat zeg ik, ik denk dat we zelfs voor morgen nog niks met enige waarschijnlijkheid, hooguit mogelijkheid, kunnen zeggen.
21 september is dan wel erg ver vooruit.
Noodweer? bedoel je lokaal of op grote schaal? Dat eerste gebeurt eigenlijk al vrij weinig (hoewel toevallig gisteren waarschijnlijk wel in een stukje Friesland, kan het niet met zekerheid zeggen wegens gebrek aan beeldmateriaal uit die hoek), dat tweede eigenlijk bijna nooit. (En ook grote schaal is al relatief, de een denkt dan aan heel of half Nederland, de ander aan iets van een hele of halve provincie waarbij je rekening moet houden met de grootte van de provicie, noodweer in half Gelderland is vast van groter omvang dan noodweer in de hele provicincie Utrecht).
Deze wordt momneteel opgezet echter je kan al wel doorgelinkt worden naar onze facebook en twitter pagina.
In de namiddag zal hij denk ik er op staan aangezien we veel foto,s en filmpjes hebben en deze nog moeten uitzoeken, was een beetje laat geworden vanacht hehehe..
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hip Hoy!
Laten we het hopen.
Limburg heeft de laatste paar grote dagen niet veel tot bijna niks gekregen. Echter is de temperatuur toch wel erg wennen, ook de grond is hier kurkdroog.
Gisteren zat GFS wel goed met de neerslagverwachting, EC laat de meeste neerslag trouwens ook over het oosten trekken. Maar met zulke situaties blijft het altijd afwachten. Ben ook benieuwd of er morgen ook zulke mooie onweerscellen zullen zijn als gisteren, dynamisch zit het wel goed, zelfs beter als gisteren; STP van 2 in de middag in het oosten van NL met daarbij een 0-1 schering van boven de 15 m/s mogelijk. 0-6 schering is ook goed (boven de 25 m/s mogelijk)
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
ik ook op de Hondsrug veel flitsen oke dan leuk ben vandaag terug gegaan heerlijke vakantie gehad met prachtig weer.stond op veld b trouwens
ook oost nederland komt in de warme sector | Gewijzigd: 6 augustus 2013, 17:34 uur, door Jenss
Hierrrr!!!
Citaat van Citaat van MarkB, dinsdag 6 augustus 2013, 14:37 uur Gisteren zat GFS wel goed met de neerslagverwachting, EC laat de meeste neerslag trouwens ook over het oosten trekken. ) Ben ik helaas niet helemaal met je eens.
Situatie om 20:00 uur of 18:00Z (=UTC)
En de runs van gisteren voor dat tijdstip:
Stil a very long way to go maar is mogelijk. Ben al heel de middag die 'bui' in Duitsland aan het volgen, das ook wel een knaller he?! Probeer zo wat de webcams te volgen maar zijn meestal screenshot's