In Ureterp meerdere bomen om waaronder ook op autos.
Hier vanuit Drachten alleen veel bliksems en twee CG's met een luide knal. Verder geen noemenswaardige randverschijnselen.
Teletekst meldt dat er in Lippenhuizen (Fr) een meisje van jonger dan 10 jaar is omgekomen. Ze sliep met haar ouders in een camper. Door een windhoos waaide een boom om, en die kwam op de camper terecht.
Dat is wel de absolute keerzijde van dit weer.
De nieuwsberichten worden dan ook vanaf nu verwijderd uit dit topic. | Gewijzigd: 5 augustus 2013, 23:50 uur, door Sanwa
Niet 1, maar 4 prachtfoto's van het onweer kunnen maken in totaal vanavond.
Hijskraan werd meerdere keren door de onweer aangeraakt.
En die luchten waren echt, WAUWIE. Serieus prachtig.
Echt aan t juigen vanavond.
En waar zou die dan mogen ?
Dan zet ik hem even in het juiste gedeelte, alvast bedankt.
Gr stefan
Edit Sanwa: Hij staat wel goed op het moment hoor Voor de volgende keer kan je, je foto's ook hier plaatsen | Gewijzigd: 6 augustus 2013, 09:09 uur, door Marga
Onweer was op flinke afstand maar dat maakte het niet minder leuk
Hier een aantal van mijn eerste onweerfoto's... Dat wordt nog flink oefenen
Als ze verkeerd staan.. Ik hoor wel waar ze naartoe mogen.
| Gewijzigd: 5 augustus 2013, 23:54 uur, door Stefanv
http://www.onweer-online.be/forum/board/21/laat-hier-jouw-eigen-weerfotos-zien/
Daar kan je ze plaatsen
Edit Sanwa: De foto's kunnen op het moment gewoon hier blijven staan. | Gewijzigd: 6 augustus 2013, 09:09 uur, door Marga
Bloemkolen schoten plots overal de lucht in en om 21.00 waren er rondom flitsen te zien in de CB's! Duidelijk dat plots binnen no-time de deksel van de pot was.
Toen DE bui vanuit Belgische wateren!
Dat was me een bizare bui zeg! 100% een windhoos gehad in de buurt,bomen braken af hier langs de dijk en er vloog van alles rond! Tijdens de flitsen ook duidelijk een kegelvormige structuur te zien (supercell). Wat een flitsen,elke seconde wel een paar. En eindelijk zijn de flits foto's gelukt,enkele hele mooie op de plaat gekregen!
GFS zat vrij goed met zijn berekening kwa neerslag voor het Westen!
Overigens maakte deze bui heel erg veel goed!!
Het was me een genoegen! Morgen de wekker weer om 06.00 uur. Veel plezier voor de gene die nog wat krijgen. Ik kan vertellen dat het echt waard is!
PS: Dit was me zeker een code oranje zoniet rood! Was levens gevaarlijk buiten! Ben nogal wat gewend maar dit was te bizar voor worden!!
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.