Het zijn van die temperaturen dat er al snel zweetdruppels op je voorhoofd komen en dan ervaart men vocht op de huid ook al is het kurkdroog.
Vocht en warmte wordt al snel "benauwd" genoemd en als je flink zweet lijkt het vochtig, ook al is het dat niet.
Klopt ! Van mij mag het onweer snel komen Het gebied begint al goed te activeren. | Gewijzigd: 5 augustus 2013, 17:26 uur, door Stefanv
Inderdaad! De meeste zijn pas ontstaan boven het noorden van Frankrijk.
Voor het grootste deel van België (ten westen van Sambre&Maas) ziet het er niet uit dat het nog een grote buienlijn zal worden, ik denk dat het beperkt zal blijven bij wat regen.
Voor het oosten van België en Maastricht kan het nog interessant worden.
Misschien ontstaat die grote buienlijn alsnog boven België en zal het voor Nederland toch meer worden dan alleen een buitje?
ESTOFEX heeft de als mogelijkheid aangekondigde level 2 boven de BeNeLux nog steeds niet op de kaart gezet dus volgens hen zal het niet echt spectaculair worden.
| Gewijzigd: 5 augustus 2013, 17:35 uur, door Anseriform
Wolkenband die voor het westen van de BeNeLux bestemd is ziet er inderdaad nogal zwak uit
De trekrichting die hier aangeduid is ziet er heel anders uit dan vanmiddag op de kaarten van het weerbericht van Frank Deboosere
| Gewijzigd: 5 augustus 2013, 17:44 uur, door Anseriform
Ik ben er klaar voor iig.
Ja voor de eerste keer! Benieuwd of het een beetje gaat lukken.
Waar ga je foto's maken? Thuis of ergens buiten sint jansteen? | Gewijzigd: 5 augustus 2013, 19:29 uur, door Marga
Ja voor de eerste keer! Benieuwd of het een beetje gaat lukken.
Waar ga je foto's maken? Thuis of ergens buiten sint jansteen?
Thuis, tenzij het een mega super cell word, dan duik ik het groot eiland in.
de leftmover zou nog eens interessant kunnen zijn In die bewuste leftmover heeft het station van MétéoFrance te Lurcy-Lévis een windstoot van 149 km/h gemeten. Er schijnt daar in de buurt ook veel schade te zijn.
Die moet wel een ferme koerswijziging uitvoeren als die nog tot bij ons wil raken.
Die moet wel een ferme koerswijziging uitvoeren als die nog tot bij ons wil raken.hij lijkt toch nog steeds recht noord te gaan als hij niet inzakt bereikt hij ons nog denk ik hoor
hevige pit nu ten zuiden van brussel
Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 5 augustus 2013, 19:28 uur, door Marga