Als je terug leest, niet naar de verhalen van gisteren, maar van eeristeren dan zie je dat de kansen eigenlijk al niet erg hoog werden aangeslagen, met name vanwege droge lucht. Ja we konden gisteren overal wel reacties lezen die het hadden over voch en beauwd, maar ik zat even wat waarden van stations te belijken en eigenlijk was het gisteren bij de meeste stations even droog of zelfs droger dan de dagen ervoor. Alleen met de afkoeling kwam er wat meer vocht los.
Of een laag hagelstenen van 15 cm.
Dit bedoel ik hahaha Een laag van 15 cm ze hebben het met bulldozers op moeten ruimen.
Als je terug leest, niet naar de verhalen van gisteren, maar van eeristeren dan zie je dat de kansen eigenlijk al niet erg hoog werden aangeslagen, met name vanwege droge lucht. Ja we konden gisteren overal wel reacties lezen die het hadden over voch en beauwd, maar ik zat even wat waarden van stations te belijken en eigenlijk was het gisteren bij de meeste stations even droog of zelfs droger dan de dagen ervoor. Alleen met de afkoeling kwam er wat meer vocht los.Ok, ja want gisteren in de middag werd er wel een facebook bericht uitegstuurd met;
Vandaag kunnen er aan het eind van de middag een paar stevige regen en onweersbuien tot ontwikkeling komen, die gezien de hitte fors kunnen uitpakken. Later vanavond en vannacht trekt een koufront over wat opnieuw regen en onweersbuien gaat brengen, de grootste dreiging hierbij is de mogelijk zeer zware windstoten. Voor alsnog heeft Estofex een level 1 voor Nederland en België afgegeven, maar het is mogelijk dat deze later omhoog gaat naar een level 2.
Maar zoals je ook zegt, als je verder terug kijkt dat de kansen niet erg hoog waren, had ik persoonlijk dit bericht een stukje genuanceerder uitgebracht of heb ik het mis.
Ik had er toch al meteen geen hoge hoed van op, en met het wegtrekken van het grote onweer complex over de Noordzee en de weinige ontwikkeling van de buien in Frankrijk had ikket al gezien dat het dit keer niks werd.
Ook om 2 uur ( normale tijd voor me) naar bed gegaan, zonder antennes los te koppelen of wwat dan ook.
De warmte was er wel, maar slechts 2 dagen en het vocht ontbrak.
Volgende keer beter voor de liefhebbers, ik vind het prettig zo, ook de afkoeling komt als geroepen.
Geen 29 graden in huis maar 23 en dalend
Waarschuwen de weermannen iet voor de mogelijkheid is het ook niet goed als de pleuris uitbreekt, er was duidelijk verteld dat er KANS was op....niet dat het ZEKER zou gebeuren.
Zelf de boel in de gaten houden, nowcasten is het beste.
Mooi weertje voor de BBQ vanavond
Onweersdagen: 0
Leuk om te horen dat iemand toch iets heeft gehad gisteren. Ziet er toch redelijk goed uit voor Fr de komende week denk ik. Dus in ieder geval veel plezier daar | Gewijzigd: 3 augustus 2013, 18:49 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1