Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
3 augustus 2013, 02:18 uur | Bericht #405729
Citaat van Gijs de Reijke, zaterdag 3 augustus 2013, 2:14 uurAls alles zou kunnen, zou ik daar meteen voor tekenen . Wishcasting als dé oplossing voor al m'n onweerswensen .

'Kansen' geven alleen maar aan dat wij als mensen met onze inschattingen het ook niet weten. Wat er daadwerkelijk kan en gaat gebeuren ligt al lang vast. Alle variabelen die van invloed zijn op de vorming van (bijvoorbeeld) onweer op plek a, met intensiteit c, gedurende tijd x, zijn reeds in de atmosfeer aanwezig, van energie-opbouw tot triggering. Een 'kans' zegt dus iets over menselijke onzekerheid, omdat al die variabelen bij elkaar zo ontzettend complex zijn dat we ze nooit allemaal mee kunnen rekenen. Ik moet zeggen dat de weermodellen die er tegenwoordig zijn nog redelijk toe in staat lijken te zijn, alhoewel ook die modellen vrijwel altijd een ruime marge voor onzekerheid overlaten.

Vin iig dat Estofex het eigenlijk onvoorstelbaar goed doet met de verwachtingen... Code 2 voor vandaag is perfect binnen de lijnen... En code 1 is ook mooi geschetst aangezien Zuiden van België wat krijgt dus ja, was dit keer niet voor ons, maar we hoeven de komende dagen en paar weken niet te klagen met wat we vorige week kregen dus kan er momenteel wel een week of 2 tegen.. Maar mag ondertussen wel altijd nog wat onweer tussen zitten natuurlijk;)

Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Caltson
Lid
3 augustus 2013, 02:21 uur | Bericht #405730
Citaat van thunderstorms_4ever, zaterdag 3 augustus 2013, 2:18 uurVin iig dat Estofex het eigenlijk onvoorstelbaar goed doet met de verwachtingen... Code 2 voor vandaag is perfect binnen de lijnen... En code 1 is ook mooi geschetst aangezien Zuiden van België wat krijgt dus ja, was dit keer niet voor ons, maar we hoeven de komende dagen en paar weken niet te klagen met wat we vorige week kregen dus kan er momenteel wel een week of 2 tegen.. Maar mag ondertussen wel altijd nog wat onweer tussen zitten natuurlijk;)Same.

Ik mag me dan wel kapotbakken hier, klagen na afgelopen zaterdag kan ik niet maken!
| Gewijzigd: 3 augustus 2013, 08:11 uur, door Marga
Waarom deze advertentie?
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 augustus 2013, 02:21 uur | Bericht #405731
Citaat van Andre Zijlstra, zaterdag 3 augustus 2013, 2:17 uurmaar ben nu ook al blij met enige verkoeling en dus alleen regen. We wachten het rustig af en blijven nog even op. Nu gaan slapen is toch alleen maar zweten. Dat zou al heel wat zijn. Eerst maar eens een waterijsje eten en dan onder de koude douche, dat zou al heel wat moeten schelen. De ventilator staat op volle kracht te blazen vanuit de raamopening, en als ik nu de pc uitzet komt het helemaal goed met het afkoelen

Citaat van thunderstorms_4ever, zaterdag 3 augustus 2013, 2:18 uurVin iig dat Estofex het eigenlijk onvoorstelbaar goed doet met de verwachtingen... ...Ze zitten er zeker goed bij in de buurt. Estofex blijft voor mij wat betreft het inschatten van onweers'kansen' toch de beste site die er is op Europese schaal, alhoewel het werk van bijvoorbeeld Karim Hamid er ook zeker mag zijn.

Berichten samengevoegd door Sanwa | Gewijzigd: 3 augustus 2013, 08:14 uur, door Marga
Level 3 Storm Chasers => https://www.facebook.com/level3stormchasers
Helixon
Lid
3 augustus 2013, 02:26 uur | Bericht #405733
Hier vanuit het uiterste zuiden in Landgraaf is nog nks te bekennen... ik hoop echter wel op een flinke bui :p
Maar er zij op dit forum meerdere mensen die hoop hebben....
Arends
Lid
3 augustus 2013, 02:30 uur | Bericht #405734
Citaat van Koen Vreman, zaterdag 3 augustus 2013, 2:12 uur Heb de hele dag mee lopen lezen. Maar als je realistisch kijkt naar de trekrichtig van zowel de bliksem als buien dan gaat misschien alleen het zuiden van Limburg wat krijgen.:(
Ik denk ook dat je gelijk hebt, het zou mij verbazen als hier nog wat overheen komt, hoewel het ook zeer plaatselijk kan ontstaan. Velen hier hebben hun focus op onweer wat eraan komt, Het kan boven je hoofd ontstaan weet ik uit ervaring. Die buitjes in zuid engeland hebben qua bliksem-trekrichting nog iets in petto, maar ook daar zie ik niet veel uitkomen. Ik ga straks nog eens met de verrekijker van boven uit huis kijken of er nog wat weerlicht te zien is, nu te laat om erheen te rijden.
En tot slot aan de klagers-topicvervuilers hier: neem het heft in eigen hand: verhuis of rij erheen.
3 augustus 2013, 02:34 uur | Bericht #405735
Sorry dat ik het zeg, maar ik hou het voor bekeken...; Verwacht eigenlijk na dit te zien niet veel waardigs meer... En moest er nog wat komen, hopelijk mooi filmpjes en/of foto's van degenen die toch geluk hadden deze nacht. 

Nog veel succes iedereen en een lekkere zwoele nachrust toegewenst:P Neenee, hopelijk wat verkoeling voor iedereen utieindelijk, en dat iedereen rustig kan slapen na het nowcasten (of niet) voor deze helaas mislukte poging om onweer in onze streken te krijgen....:(:|;)

trusten......

EDIT: en toen viel er een bak regen achter men rug uit de lucht.... Heeerrlijk!! | Gewijzigd: 3 augustus 2013, 02:37 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Frans24
Lid
3 augustus 2013, 02:42 uur | Bericht #405737
Vandaag op de Noordzee vanaf booreiland...

"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
3 augustus 2013, 02:42 uur | Bericht #405738
Citaat van thunderstorms_4ever, zaterdag 3 augustus 2013, 2:34 uur Sorry dat ik het zeg, maar ik hou het voor bekeken...; ...Welterusten. Op een gegeven moment ga je toch afwegen of het nog zin heeft nog langer op te blijven. En maak je de keuze. Tot andere keer.

Erg mooi! Unieke locatie natuurlijk.

Berichten samengevoegd door Sanwa | Gewijzigd: 3 augustus 2013, 08:13 uur, door Marga
3 augustus 2013, 02:51 uur | Bericht #405742
Citaat van Frans24, zaterdag 3 augustus 2013, 2:42 uur Vandaag op de Noordzee vanaf booreiland...F#ck jongûh. Leuke plaatjes!

Edit Sanwa: foto's uit citaat verwijderd | Gewijzigd: 3 augustus 2013, 08:13 uur, door Marga
Denizz
Lid
3 augustus 2013, 03:09 uur | Bericht #405744
Ik kijk uit mijn raam richting het noorden en ik dacht wat gerommel te horen, en ik zie een grote zwarte wolk. Kijk ik op buienradar, kom ik toch bedrogen uit . Jammer.
Hunder
Lid
3 augustus 2013, 03:36 uur | Bericht #405745
Ben net terug van opstap en flink benauwd hier. Er zou dadelijk misschien wat regen vallen maar daar wacht ik niet op, duurt me te lang anders was ik er wel onder gaan staan maarja. Goodnight!
Onweersdagen 2013: 9
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Sanwa
Lid
3 augustus 2013, 03:59 uur | Bericht #405746
Voor degene die willen klagen die kunnen in het klaagbord hun ei kwijt.
Verder zou het fijn zijn als jullie het een beetje gezellig kunnen houden, en zeker niet op de man spelen. Want de modjes vinden het af en toe ook fijn om te slapen.

Het belangrijkste laat ieder in zijn waarde!!
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Robert22
Lid
3 augustus 2013, 04:13 uur | Bericht #405748
Toch wel jammer dat er voor vanavond en vanacht onweer is voorspeld door alle weerstation.. en vooral dit keer voor het westen.. knmi gaf zelfs code geel voor geheel nederland en heeft zelfs de waarachuwinf verlengd tot 6uur aochtenda.. het ia nu kwart over 4.. maar nogsteeds niks te bekennen, zowel op buienradar als op knmi/noodweercentrale.. ik denk dat de weer stationa iedereen in geheel nederland voor nika gek hebben gemaakt... maarja dat zijn we in nederland langzaam wel gewend he? We lezen zelf de kaarten wel, 9van de 10x klopt ona vermoeden overigens ook... hahaha..maar ik wil dit berichtje niet heel negatief maken, dus ik hoop voor iedereen dat er nog wat aan komt (met spoed:p) en anders wens ik iedereen nog een hele fijne plakkerige nacht toe... met mooie dromen... en met de hoop dat jullie je bed uit geflitst en gedonderd mogen worden haha.. sleepwell!! Goodnight!! En tot de volgende onweerkans.
komt later
krienie
Lid
3 augustus 2013, 05:59 uur | Bericht #405749
Ik vind het natuurlijk heel sneu voor de mensen die de hakve nacht hebben zitten wachten maar ergens ben ik wel heel blij dat heel nederland nu eens een keer pech heeft want zo voel ik me al de hele zomer dus nu deel ik dat gevoel eens met heel het land. Het oosten heeft wrl regen nu met af en toe een dondertje maar al met al is het gewoon vet tegengevallen he vanacht. Jammer...
3 augustus 2013, 08:48 uur | Bericht #405753
Ben ik blij dat ik optijd plat ben gegaan. Zag het al helemaal gebeuren dat het niks zou worden,ach volgende keer beter mensen   Soms kan het geruisloos gaan,moet wel zeggen dat dze temps even wat beter zijn.

Cheers

:)
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Takenu
Lid
3 augustus 2013, 08:58 uur | Bericht #405754
Citaat van thunderstorms_4ever, zaterdag 3 augustus 2013, 2:18 uurVin iig dat Estofex het eigenlijk onvoorstelbaar goed doet met de verwachtingen... [...]Exact! Ik ben gisteren al voor middernacht gaan slapen, niet zozeer vanwege KNMI of KMI (die vaak zo vaag blijven) maar juist omdat ook Estofex vrij sceptisch was (het raam bleef open, voor het geval dat...).
Als je ziet hoe goed een stel vrijwilligers (want dat zijn ze, al hebben ze wel verstand van zaken) het extreme weer kunnen voorspellen, vraag je je af of de nationale weerinstituten daar ook niet iets van kunnen leren. Een dergelijk waarschuwingssysteem ontbreekt nogal, en de zeer algemeen uitgegeven codes oranje van het KMI en de nooit-meer-dan-geel waarschuwingscodes van het KNMI doen weinig om de bevolking te waarschuwen voor gevaarlijke situaties.
MarkB
Lid
3 augustus 2013, 09:14 uur | Bericht #405757
Jammer genoeg geruisloos verlopen, op naar de volgende kans maar weer...
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
jcroon
Lid
3 augustus 2013, 09:19 uur | Bericht #405758
Citaat van Takenu, zaterdag 3 augustus 2013, 8:58 uurAls je ziet hoe goed een stel vrijwilligers (want dat zijn ze, al hebben ze wel verstand van zaken) het extreme weer kunnen voorspellen, vraag je je af of de nationale weerinstituten daar ook niet iets van kunnen leren. Een dergelijk waarschuwingssysteem ontbreekt nogal, en de zeer algemeen uitgegeven codes oranje van het KMI en de nooit-meer-dan-geel waarschuwingscodes van het KNMI doen weinig om de bevolking te waarschuwen voor gevaarlijke situaties. Estofex geeft geen waarschuwingen of alarme, alleen  een kans.
En veel geel bij KNMI? Ja, maar meer hebben we eigenlijk ook niet gehad he. Lokaal misschien wle maar het KNMI kijkt vooral boven lokaal.
En als het een keer oranje is zeggen de meeste achteraf dat het overdreven was, het weer in Nederland is nu eenmaal  niet zo vaak "oranje-waardig spectaculair"
mrijkhals
Lid
3 augustus 2013, 10:36 uur | Bericht #405763
Citaat van MarkB, zaterdag 3 augustus 2013, 9:14 uur Jammer genoeg geruisloos verlopen, op naar de volgende kans maar weer... Ja dat is zeker waar. Gisteren op visite in vlissingen dus nog wel wat vuurwerk verwacht maar helaas.
Nu zie ik iedereen wel elkaar VERBETEREN, MEKKEREN en recht lullen wat krom is maar kan iemand eens uitleggen WAAROM het gisteren zelfs niet een BEETJE los ging ?.
Daar hebben we denk ik meer aan. :D

| Gewijzigd: 3 augustus 2013, 10:38 uur, door mrijkhals
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Evy
Lid
3 augustus 2013, 10:37 uur | Bericht #405764
staat er voor vandaag iets gepland? ik zie hier zeer mooie wolken voorbijdrijven...
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 409 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 409, lezen 4 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 8".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden