1. Een uitgemergeld Bordeaux-MCS raakt net het zuidoosten van Limburg om vervolgens volop te ontploffen in Duitsland.
2. Een uitgemergeld MCS gaat westelijker dan verwacht maar stort vlak voor de Nederlandse grens in elkaar van ellende.
3. Het MCS is actiever dan gedacht maar schampt nog steeds het zuidoosten waardoor de rest van de Benelux verzuipt onder het uitregenende aambeeld.
4. Op wonderbaarlijke wijze ontstaan er in het westen toch nog buien waardoor de brontofielen (onweersliefhebbers) aldaar op aangename wijze uit hun bed gedonderd worden.
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 22:33 uur, door Robert96
De wijze komen uit het Oosten. Men in het Oosten vinden hunzelf altijd beter dan het Westen,ik denk dat het daar aan ligt (Grapjeeeeeeee,zo gaat het gewoon in de voetbal wereld) Geen idee Stefan,doet er ook niet toe toch? Als je zelf maar plezier hebt,de rest kan gestolen worden.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
hahaha dank je ;p | Gewijzigd: 2 augustus 2013, 22:50 uur, door Marga
'(1..., 2...., 3.... en 4.....)
De buien zijn nu al volop aan het koersen richting Benelux dus zo wonderbaarlijk is het momenteel niet echt
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Als ik de laatste 3 uur bekijk op de europese radar lijken de buien daar in zuid- en centraal Frankrijk eerder bestemd voor Duitsland. Het is te hopen dat ze aan de west-kant flink aangroeien...
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 22:50 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Volgende uren
Voor het ogenblik is de kans op neerslag nog klein. De onweersbuien zijn nog ver, boven Frankrijk (ten zuiden van Orléans). Deze zouden vooral in het tweede deel van de nacht ons land moeten bereiken (na +/- 1uOO).
Edit: even mijn persoonlijk gevoel: ik denk dat het KMI tamelijk correct zal zitten met hun voorspelling (oosten zwaarste onweer, westen waarschijnlijk zelfs niks) dit wordt ook aangegeven door het KNMI | Gewijzigd: 2 augustus 2013, 22:52 uur, door Sven
Ik denk dat ze qua timing het iets te snel inschatten... | Gewijzigd: 2 augustus 2013, 23:05 uur, door Anseriform
Ik ga daar ( 100 km zuidelijker ) 2 keer per jaar met vakantie ! Heerlijk warm altijd en ja qua onweer ook vaak goed !!
In het oosten zie ik hogere temperaturen + de koers is meer NO waarts, dus zie daar grotere kansen.
Het is vochtig in de bovenlucht, en daar zou het ook getriggerd moeten worden.
Inderdaad. Die 19 a 20 graden of 21 mankeerd verder niks aan,en zal ook niet veel verder zakken komende uren. | Gewijzigd: 2 augustus 2013, 23:44 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.