Nee idd wel jammer...
Citaat van Tom Soutendijk, vrijdag 2 augustus 2013, 20:33 uur
bij bordeaux onstaat wat mooi spul, alleen niet voor de lage landen bestemd toch
Voor het zuidoosten waarschijnlijk.
Het gebeurd vandaag allemaal mooi volgens schema zeg (plaats en tijd van buien boven Noordzee en complex bij Bordeau zijn goed aangegeven door de modellen).
Edit: Ik denk dat er met die buien daar nog wel een aantal walvissen aanspoelen
Zeg kan niemand in het noordwesten wat foto's maken? Flinke aambeelden inclusief twee overschietende toppen daar. Op de radar is het echter nogal wat onregelmatig, de buien zitten elkaar in de weg lijkt het wel.
Toch mooi dat zelfs in het altijd zo 'koude' noordwesten zulke buien kunnen ontstaan. De buien ontstaan waarschijnlijk niet vanaf de grond maar vanaf enige hoogte. | Gewijzigd: 2 augustus 2013, 21:07 uur, door Robert96
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 21:05 uur, door Marga
Ik hoop dat het tot laat in de nacht helder blijft. CB's vanaf grote afstand zien flitsen is toch iets heel moois...
Maar nu serieus, het lijkt me (na een tijdje gekeken te hebben) dat het misschien een echo is van de Noordzeebui. Hij is namelijk steeds ergens halverwege tussen het Noordzeecomplex en de zuidoostelijke KMI-radar. Hij gaat ook niet dezelfde kant op als de andere buien eromheen, maar wel dezelfde kant op (ongeveer) als de Noordzeebui. | Gewijzigd: 2 augustus 2013, 21:06 uur, door Takenu
Voor vanavond verwacht ik geen onweer meer hier maar laat het maar helder blijven kan tot ver kijken dus een lichtshow is altijd welkom.
ik begrijp niet hoe je aan die wijsheid komt...het moet allemaal nog ontstaan..
even een tip: lees even de topic 4-5 pagina's terug
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 21:25 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
Lijkt toch wel correct. Een stukje verder naar het westen (Melle, bij Gent) gaat de temperatuur al langer naar beneden:
Daarmee lijkt de beloofde koelere westenwind wel behoorlijk terrein te winnen. Een soort van tsunami van koele lucht overspoelt niet alleen Nederland maar ook Belgie:
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 21:31 uur, door Takenu