Wolken zijn iets (een heel stuk) makkelijker te voorspellen dan of er ook daadwerkelijk onweer uitkomt.
Ik zie richting het westen al stapelwolken ontstaan en op zee begint het al te komen
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 18:10 uur, door Marga
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Domme vragen bestaan niet, hier kan je de cape waardes vinden van jou regio.
http://www.onweer-online.nl/onweer-indices/
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 14:01 uur, door RayZor
Afwachten dus
Edit: zie dat de temperatuur serieus achterblijft aan de kust: 22,2 graden! Winterjas lijkt me daar niet overbodig | Gewijzigd: 2 augustus 2013, 14:21 uur, door Sven
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
(Negatief als ik ben, de kans is groter dat ik geraakt wordt door onweer dan dat het komt).
Wel boeiend, alle weer-site's die ik volg zeggen alleen regen, op 1 na en dat is weer.nl.
Goed, regen of onweer. Zolang die hitte maar weggedreven wordt. Wordt er gek van.
Voor het Oosten en de Zee...Als ik zo deze topic lees...HAVE FUN:P
Van 02/08 17u tot 03/08 11u : Aan de voorzijde van een koufront wordt erg warme en onstabiele lucht over onze streken aangevoerd.
Vanaf de late namiddag kunnen daarin reeds enkele onweersbuien ontstaan, voornamelijk in het westen van het land.
Tijdens het tweede deel van de nacht bereikt een onweerszone vanuit Frankrijk het land en verlaat onze streken in de richting van Nederland en Duitsland in de loop van zaterdagvoormiddag.
De onweersbuien kunnen hevig zijn en vooral tijdens die tweede periode gepaard gaan met hevige rukwinden en plaatselijk veel neerslag op korte tijd.
Dit geldt niet voor heel Belgie maar alleen het ZO (provincies Limburg + Namen/Luik/Luxemburg).
Edit: Plaatje zegt meer dan heel veel woorden:
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 15:41 uur, door Takenu
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
normaal zullen de onweerscellen het oosten aandoen en in het westen gewoon regen maar dit kan nog veranderen gewoon kaartjes blijven volgen