Wat mij betreft mag het zaterdag laat in de ochtend tot einde van de dag wel droog blijven aangezien ik een dagje weg ga met me gezin.
Laat maar doen, dan heb ik weer een mooie lichtshow
Laat maar niet doen, kom maar naar het westen. :p
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
hirlam laat voor morgen een thermisch laag zien,dat vergroot de kansen op onweer
Berichten samengevoegd door Ries
GFS, EC, HiRLAM en WRF laten morgen overdag buien over de Noordzee trekken en 's nachts een MCS of iets dergelijks dat het zuidoosten gaat schampen... hoewel EC 's nachts ook nog een paar buitjes voor het westen geeft. Ik hoop tegen beter weten in dat we toch nog wat krijgen.
GFS
EC
WRF
HiRLAM
Wie geeft ons hoop? | Gewijzigd: 1 augustus 2013, 22:36 uur, door Robert96
Ik kan uit zeer betrouwbare bron melden... (mezelf) dat wij in Den Haag wel degelijk onweer hebben gehad!
en ik aan de belgische kust ook hevig onweer zelfs
De lucht is inderdaad erg droog, vliegtuigen laten nauwelijks condensstrepen achter:
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Is zelfs de eerste die ik zie met strepen, vandaag zag ik de vliegtuigen zelfs gewoon zonder!
| Gewijzigd: 2 augustus 2013, 08:20 uur, door Marga
Is volgens mij de warmste nacht die ik tot nu toe heb meegemaakt in mijn leven. (29)
Is dit vaker voorkomend of is t nu echt extreem?
Zeer zwoele nacht inderdaad. Ik kom net thuis van opstap en toen ik naar huis fietste was het echt nog warm. Ik dacht eerst dat het aan de alcohol lag maar zoveel heb ik niet gedronken. Volgens KNMI is het hier nu 17.4 graden maar dat zal wel komen omdat ik de ventilator aan heb staan
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Door zeer groot stuk van estofex haal ik de beste stukken eruit
1: Krachtige Supercell mogelijk aan de noord-west kust mits rightmover ook landinwaarts denk dan aan noord-holland,friesland,drenthe,groningen,deel flevopolder.
A 18Z forecast sounding from the W-Netherlands show more than 2500 J/kg MLCAPE, strongly veered profiles, 25 m/s shear already in the lowest 3 km and a rich helical environment. In case initiation along the coast verifies, expect any storm to reveal explosive development into a mature supercell. Large to very large hail (hail diameter in excess of 5 cm), severe wind gusts and very heavy rainfall amounts likley accompany that activity. Combination of SRH-1 above 200 m^2/s^2 and LCLs around 1 km along the coasts also indicate an enhanced tornado risk in case this activity will be surface-based. CI has to be monitored closely and an upgrade may be needed if confidence in CI has increased.
2: Mcs complex die al een tijdje geopperd wordt her en der
A broad level 1 was issued for that activity although confined areas might see level 2 conditions especially in case of an organized MCS (wind) event over the North Sea or isolated supercells over parts of Belgium/the Netherlands. An upgrade might be performed later-on.
Bron: Estofex
kansen genoeg dus.
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
In de loop van de middag wordt het vanuit het westen een thermische vore verwacht waardoor de wind als eerste langs de kust vanaf zee gaat waaien en het kan afkoelen. In de loop van de avond zal ook in het binnenland de wind omgaan naar het westen tot noordwesten. Vannacht passeert dan vanuit het westen een koufront, deze is verbonden aan een depressie ten noordwesten van Schotland. Achter het koufront wordt zaterdag met een zuidwestelijke stroming beduidend minder warme lucht naar ons land gevoerd.
Ik kan uit zeer betrouwbare bron melden... (mezelf) dat wij in Den Haag wel degelijk onweer hebben gehad!
Nou Haarlem niet anders hoor en wij willen nu echt wel wat afijn knmi denkt ook van niet overal code geel behalve kust gebied, om gek van teworden....