Ik wilde in de tent liggen vanavond maar als ik de flitsen zie dan twijfel ik al. | Gewijzigd: 29 juli 2013, 23:44 uur, door Sanwa
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Halve activiteit weg? Half Limburg werd net verlicht haha. Nu een zware doffe slag.
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
Die heb ik idd ook gehoord en gezien, maar volgens mij was dat het laatste wat de bui ons nog te bieden had... Volgens buienradar zit er niks meer in... Maar we zullen zien
| Gewijzigd: 30 juli 2013, 15:00 uur, door Marga
Onweer is nog leuker als het onverwacht komt. Dit was toch een lekker tussendoortje om de periode door te komen tot het volgende voorspelde onweer naar het weekend toe.
| Gewijzigd: 29 juli 2013, 23:41 uur, door Anseriform
Onweer is nog leuker als het onverwacht komt. Dit was toch een lekker tussendoortje om de periode door te komen tot het volgende voorspelde onweer naar het weekend toe.
Nice!
Flinke plensbui... Eindelijk het stof van mijn auto af hahahaha
Berichten samengevoegd door Sanwa
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
BEWOLKING:
Vanochtend SC-velden die ontstaan als gevolg van kustconvergentie, met name in het noordelijke kustgebied ook Stratus rond de 900 vt. In de loop van de ochtend ontstaan er mogelijk enkele wolken die lokaal kunnen doorgroeien tot een TCu. Van het zuidwesten uit vanmiddag dikker wordende gelaagde bewolking. Het noorden blijft aan de koude kant van de golf en met de langstrekkende jet kunnen daar vanavond gemakkelijk enkele verscholen Cb's aanwezig zijn. Progtemps geven dat ook aan.
NEERSLAG:
Vanochtend kan er voor de naderende golf uit, met wat zon, lokaal nog een lichte bui doen ontstaan. In de loop van de middag en vanavond van het westen uit perioden met regen en motregen. Noord van de golf neemt de neerslagkans ook toe maar is de neerslag enigszins buiig van karakter. In Hirlam en Harmonie ligt de rechter uitgang van de langstrekkende jetstreak over de golftop, hetgeen dus eerder bijdraagt aan onderdrukking dan aan versterking van de buiigheid boven noordelijk Nederland vanavond. Onweer noord van de golf is echter niet uit te sluiten. Harmonie geeft dat ook aan, INDECS geeft 50-70 % kans voor noordelijk Nederland (>1 ontl).
Tip: mits weinig bewolking afgewisseld door zonnigge momenten foto buien
Bron: Knmi
Zaterdag meeste kansen waarschijnlijk in het midden en oosten.
Ach , we naderen zo onderhand de tijd van het jaar dat het westen meer aan de beurt is dan het oosten. Die capewaardekaartjes wekken vaak veel te hoge verwachtingen, misschien nu het oosten aan de beurt. .
Om overgesagen te worden
Voor vrijdag alleen hoge waardes (Normaal bij dat soort hoge temperaturen) maar er wordt geen neerslag berekend, en ook de luchtvochtigheid (60-70%) is aan de lage kant. Pas rond middernacht neemt deze toe, en dat is te laat voor normale onweersbuien. Zaterdag ziet er in dat opzicht wel iets gunstiger uit, maar ook die is nog behoorlijk twijfelachtig met de laatste runs. Afwachten dus.
Natuurlijk hebben we allemaal liever een situatie waar iedereen wat krijgt.
Maar!! Ik vond de hele situatie wel erg zuur van afgelopen weekend waarbij de mensen in het uiteste westen niks mee kregen van het onweer. | Gewijzigd: 30 juli 2013, 15:01 uur, door Marga
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/