Worden wel hoge cape waardes berekend, maar dat komt door de hoge temperaturen, neerslag is er veel minder, maar het is ook nog maar maandag, en vandaag aan het eind van de middag en begin van de avond nog altijd een kansje op onweer.
Lifted Index minimum zit op een betere plek:
Cape:
Maar goed het is nog wel 4 dagen weg natuurlijk. Er kan nog veel veranderen. Toch leuk om te zien dat de kaarten al wat potentie hebben. Shear is alvast veelbelovend aan de westkust. | Gewijzigd: 29 juli 2013, 10:55 uur, door Takenu
denk het wel maar zeker geen noodweer typische koude bovenlucht onweer
Lifted Index minimum zit op een betere plek:
Cape:
Maar goed het is nog wel 4 dagen weg natuurlijk. Er kan nog veel veranderen. Toch leuk om te zien dat de kaarten al wat potentie hebben. Shear is alvast veelbelovend aan de westkust.
de shear ziet er voor de westkust zeer gevaarlijjk uit 25 m/s deep layer shear in combinatie met low level shear van 15 m /s kan een kans op tornado's betekenen ziet er dus eigelijk nog beter uit voor het uiterste westen dan vorige zaterdag
Onweersdagen: 0
ik heb het over vrijdag,sorry vergeten erbij te zetten
Voornamelijk de 0-1km windschering is veelbelovend. Maar ja als het allemaal op zee zit hebben we er natuurlijk weinig aan. De Cape zit dus wel boven het binnenland maar de windschering niet (of niet in grote mate), bovendien lijkt de CIN hoog (waardoor we misschien wel met veel Cape zitten maar waardoor er gewoon geen buien zouden ontstaan).
Gewoon onweren. Onweders is belgisch idd...
Onweder is volgens mij typisch Belgisch en ik kan daar via Google weinig voor vinden. In Belgische media wordt inderdaad vaak gesproken over 'onweders' maar of het enkelvoud al correct Nederlands is weet ik niet (het staat niet in Van Dale of Wiktionary). Het meervoud vind ik al helemaal dubieus.
Kortom voor de veiligheid zou ik maar aannemen dat 'onweer' zoiets is als 'water': er is niet echt een meervoud van.
Volgens mij bedoelen we met 'onweer' zowel een enkele onweersbui als meerdere onweersbuien bij elkaar. Eigenlijk de hele onweersituatie dus.
Kortom voor de veiligheid zou ik maar aannemen dat 'onweer' zoiets is als 'water': er is niet echt een meervoud van.
Uhh ''watereren'' ? Maar genoeg over de Nederlandse taal Back ontopic!
Onweder is volgens mij typisch Belgisch en ik kan daar via Google weinig voor vinden. In Belgische media wordt inderdaad vaak gesproken over 'onweders' maar of het enkelvoud al correct Nederlands is weet ik niet (het staat niet in Van Dale of Wiktionary). Het meervoud vind ik al helemaal dubieus.
Kortom voor de veiligheid zou ik maar aannemen dat 'onweer' zoiets is als 'water': er is niet echt een meervoud van. Het lijkt me sterk dat je onweren nooit gehoord hebt.
Ik hoor het regelmatig op het nieuws hier. 'Morgen eerst tropisch warm, daarna gaat het onweren.'
Iets in die trend hoor ik vaak zat.
Misschien komt het omdat je in België woont dat je het nooit hoort?
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Er is geen meervoud van weer.. Het is goed , normaal of slecht weer. En omdat de meeste mensen niet van donder en bliksem houden, noemen ze het 'on'weer.
Als werkwoord bestaat het wel: het gaat onweren.
toch vind ik onweders wel erg leuk... een ander woord voor onweersbuien.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
dank je ik hou jullie op de hoogte nu is het wel al warm en bewolkt
heb natuurlijk wel het onweer van zaterdag gemist
| Gewijzigd: 29 juli 2013, 12:16 uur, door love severe weather