Wat ik wel enigszins vreemd vind is, dat mochten ze zelf nog niet helemaal eruit zijn hoe het gaat lopen..
waarom hebben ze dan al die waarschuwingen zo makkelijk en rigoreus ingetrokken ?
overal lees ik dat de waarschuwing voor extreem weer is ingetrokken...Goede vraag, wat mij daarnaast opviel was ondanks de duidelijke code oranje de Lekdijk echt compleet vol was met fietsers, wandelaars, hardlopers, etc...
en sommige zag je kijken naar de woken van... euhm...
dus veel mensen trekken zich niet echt iets aan van die alarmen.
Vreemd systeem. Het systeem is goed, alleen gaan de mensen het spektakel opzoeken.
En na vanmorgen is het de hele dag goed geweest, als je dan oranje laat staan denken de mensen vanavond "ja hallo het was de hele dag oranje, het zal nu wel los lopen"
Het was snatuurlij logisch geweest om ornaje aan te houden met de toevoeging dat het pas later op de avond oranje werd, maar de mensen gaan niet verder lezen als ze eenmaal dat kleurtje zien, dan denken ze alleen maar ": haha er is toch niks aan de hand?"
Het geel van vandaag was/is een voorwaarschuwing
Je hebt zeker een punt,
maar ik denk dat de jeugd op een zaterdag avond zeker niet bezig is met nieuwsberichten.
en daarbij vind ik het erop lijken via de nieuwssites dat het allemaal geweken is.
mocht de bui daadwerkelijk iets gaan betekenen ben ik bang dat het vele jongeren die al stevig aan de drank zijn of op de fiets zijn gestapt niet meet gaat bereiken..
maarja, we shall see
word een nachtje naar buiten kijken!
zal de overbuurvrouw weer denken dat ik haar aan het bespioneren ben. gehehe
Oh ben JIJ dat met die verrekijker aan de overkant??
Het was snatuurlij logisch geweest om ornaje aan te houden met de toevoeging dat het pas later op de avond oranje werd, maar de mensen gaan niet verder lezen als ze eenmaal dat kleurtje zien, dan denken ze alleen maar ": haha er is toch niks aan de hand?"
Het geel van vandaag was/is een voorwaarschuwing
Dat is idd het probleem.. mensen lezen niet verder als de eerste regel.
Als ik rare alarmen zie of signalen krijg.. dan hou ik er rekening mee en ga ik geen dingen ondernemen die ook op andere dagen kunnen.
On topic
is er al iets te zeggen over de neerslaghoeveelheden en eventuele hagel?
Haha komt goed
Hier een foto van een platgewaaid maïsveld in de buurt van Poortvliet (Zeeland):
(Mods; mag ik die hier plaatsen?)
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 21:11 uur, door Coennn
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
en vanochtend hadden ze het ook al over het weer hier in de regio.
Zo grappig. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 21:14 uur, door Japfromthenetherlands
Dat komt omdat de 2 storingen aan het clusteren zijn.
Ook wel het beruchte meso convective system genoemd
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
en vanochtend hadden ze het ook al over het weer hier in de regio.
Zo grappig.
Bwhahaha...knmi/kmi weeronline etc.etc. en dan krijgen we de beste updates van Al Jazeera? das inderdaad grappig LOL
Ik weet niet wat jij ziet dan ?
Begint aardig aan elkaar te plakken die bende.
Maar ja ik ben ook maar een leek.
We'll see.. heb er de volste vertrouwen in.