Alleen het onweer valt tegen,goed te zien nu op de beneluxradar.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
KNMI: Lokaal nog een onweersbui. Vannacht meer onweersbuien.
KMI: Er komen buien vanuit Frankrijk, en de kans op onweer neemt toe.
Ze zeggen ook nauwelijks meer dan dat in de gedetailleerde beschrijvingen. Volgens mij zitten zij ook gewoon de radar en satelliet te F5-en...
Edit: Nog maar eens de Blitzortung-kaart (daar maak ik geen nieuw bericht voor aan):
Er zit alvast onweer in dat wat onze kant op komt. De trekrichting is hier ook goed te zien. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 20:46 uur, door Takenu
Ze zeggen ook nauwelijks meer dan dat in de gedetailleerde beschrijvingen. Volgens mij zitten zij ook gewoon de radar en satelliet te F5-en...
Lol f5 en tot je er een f5 elleboog van hebt.. wellicht wel 1 van de meest gebruikte toetsen van het toetsenbord.
http://www.onweer-online.nl/weerkaart/onweer-detectie/4/
Dit kaartje laat mooi zien hoe de buien samen komen volgens mij!!
Wat ik wel enigszins vreemd vind is, dat mochten ze zelf nog niet helemaal eruit zijn hoe het gaat lopen..
waarom hebben ze dan al die waarschuwingen zo makkelijk en rigoreus ingetrokken ?
overal lees ik dat de waarschuwing voor extreem weer is ingetrokken...
veel mensen zullen niet onwijs verrast worden omdat het savonds/snacht komt. maar toch zou een 'kans op'- waarschuwing toch wel op z'n plaats zijn?
denk aan stappende jeugd e.d. ?
veel boeren dorpjes hier in de omgeving.
kids die op t fietsje stappen en door de polders naar de uitgaansgelegenheden gaan of terug naar huis gaan. is vrij listig mocht deze bui echt wat worden.
waarom hebben ze dan al die waarschuwingen zo makkelijk en rigoreus ingetrokken ?
KNMI heeft ook wel code geel. Maar een tijdje terug (paar jaar) was er gedoe over weeralarms waarbij niets gebeurde. Toen hebben ze de dingen veranderd. Sindsdien geven ze alleen code geel, en pas als ze zeker zijn gaan ze naar oranje. Meestal is dat pas vlak voordat het ook zo ver is (als de buien al bestaan en dichtbij komen).
Het Belgische KMI denkt daar duidelijk anders over. Zij hebben inmiddels ook al een poosje code oranje.
Wat ik wel enigszins vreemd vind is, dat mochten ze zelf nog niet helemaal eruit zijn hoe het gaat lopen..
Goede vraag, wat mij daarnaast opviel was ondanks de duidelijke code oranje de Lekdijk echt compleet vol was met fietsers, wandelaars, hardlopers, etc...
en sommige zag je kijken naar de woken van... euhm...
dus veel mensen trekken zich niet echt iets aan van die alarmen.
Vreemd systeem.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Snik... heel nederland behalve utrecht!!
Ik ben duidelijk een leek, maar volgens mij is de huidige situatie nu eenmaal niet zo makkelijk te voorspellen. Het is maar net wat dat Franse complex gaat doen volgens mij, stel het knmi gaat nu al dikke waarschuwingen geven en het zwaait af naar Duitsland? Of het activeert niet meer zo? Ik neem aan dat mocht het allemaal dichterbij komen, ze echt wel gaan updaten, net zoals ze dat vanmorgen deden.
Je hebt zeker een punt,
maar ik denk dat de jeugd op een zaterdag avond zeker niet bezig is met nieuwsberichten.
en daarbij vind ik het erop lijken via de nieuwssites dat het allemaal geweken is.
mocht de bui daadwerkelijk iets gaan betekenen ben ik bang dat het vele jongeren die al stevig aan de drank zijn of op de fiets zijn gestapt niet meet gaat bereiken..
maarja, we shall see
word een nachtje naar buiten kijken!
zal de overbuurvrouw weer denken dat ik haar aan het bespioneren ben. gehehe