Ik zag hier ver in het westen een bliksemflits, er is ook veel donder hoorbaar die uit de verte komt. Een politiehelikopter is net heel laag overgevlogen in de richting van het onweer, ik weet niet of dat iets met het aankomende onweer te maken heeft.
Ik probeer trouwens panaroma's van de foto's van het Mistige Monster te maken maar de foto's hebben dankzij de mist en het water van de Krabbenkreek zo weinig contrast dat het (nog) niet lukt.
Hahaha; het 'Mistige Monster'
Heb je er geen van dichtbij? Even je contrast en saturatie omhoogzetten, succes !
Ik heb nog een aantal foto's van wanneer hij heel dichtbij is
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 20:24 uur, door Robert96
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Heb je er geen van dichtbij? Even je contrast en saturatie omhoogzetten, succes !
Ik heb nog een aantal foto's van wanneer hij heel dichtbij is
O mooizo! De lucht begint richting het zuid(westen) weer donkerder te worden
als dat samenkomt en half naar het oosten word geduwd door een koude complex als ik nu alle posts goed begrepen heb
dan zou het wel eens heftiger kunnen worden als vanmorgen.
Zou het nieuwegein nog bij licht halen? nog even filmen op de dijk zoals vanmorgen zou wel leuk zijn.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Er zijn weer hail spikes te zien! Dat wordt echt een pittig onweer.
Ik hoor hier nu echt voortdurend aaneengesloten donder, het is geen vliegtuig (controle via flightradar24.com)
Is denk ik voor vanavond/vannacht. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 20:44 uur, door Marga
ohh okee,
ik dacht dat dit echt puur te maken had met de kans op het ontstaan van de buien in die regio ... blame on me gehehe
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 20:44 uur, door Marga
A level 3 was issued across northern France, the Benelux and a part of northwest Germany for tornadoes, severe wind gusts, large or very large hail and excessive precipitation.
De level 3 geeft aan waar er severe weather (mogelijk) optreedt en wat dat dan inhoudt. Niet specifiek dat op die plek ook de buien moeten ontstaan.