Hier ook!
En nog wat voor de wanhopigen: de beste onweersbuien die ik meegemaakt heb kwamen toen ik ze niet meer verwachtte. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 19:56 uur, door Robert96
Laten we ontopic blijven: onweer Ontopic:
Ik denk dat die buiten samenklinteren en heel Nederland een geeweldig spektakel krijgt... !! Vanmorgen staan filmen op de lekdijk wat heftig was maar de bui haalde het niet bij die van een poos geleden. Kwam in de buurt maar In Nieuwegein knalde hij niet zo hard.
Ben benieuwd voor vanavond. Oh ja.. kan iemand verklaren waarom soms de onweers index cijfers het uren lang wel doen en dan weer niet? Fijne avond allemaal en veel leesplezier. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 19:55 uur, door Sanwa
Hier nog helemaal geen onweer gehad,
Het ging vanochtend precies langs ons.
Terwijl in Breda......
Het is hier nog wel bloedjeheet, boven de 30 graden.
Ben benieuwd of hier nog wat gebeurt.
Daarom ga ik met serieuze kansen nooit weg. Van ruilen komt huilen. Haha. Ach soms kan je niet anders helaas. Wel super balen voor je en ik hoop met je mee voor straks. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 20:01 uur, door Roxiejh
Ook zie je volgens mij de stroomrichting veranderen. Dat stuk wat de noordzee op gaat lijkt meer naar het land geblazen te worden.
Lijkt net of alles samen gaat smelten..
Hier nog helemaal geen onweer gehad,
Het ging vanochtend precies langs ons.
Terwijl in Breda......
Het is hier nog wel bloedjeheet, boven de 30 graden.
Ben benieuwd of hier nog wat gebeurt.Nou, ik denk dat wat wij in Nederland mee gaan maken wel meevalt met zo'n beetje Luxemburg en die hoek van Belgie. wij krijgen een lange bui min of meer overdwars, dus de kortste tijd, over ons heen. In Luxemburg en aangrenzende delen van Belgie en Duitsland krijg je die hele lange slurf in de lengterichtng over je heen. Oftewel, ik hoop dat je tentje op een berg staat en niet in een dal. Ohnee, da's ook niet goed met bliksem...
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Jep! Nu de vraag of die buien Zeeland aan gaan doen...
Jep! Nu de vraag of die buien Zeeland aan gaan doen...
Ziet er nog gunstig uit op dit moment hoor.
Ik probeer trouwens panaroma's van de foto's van het Mistige Monster te maken maar de foto's hebben dankzij de mist en het water van de Krabbenkreek zo weinig contrast dat het (nog) niet lukt.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Geen idee, hangt er vanaf waar je in NL zit en waar die het eerst de grens over gaat. Ik denk voor middernacht in het zuidwesten en dan maar rekenen he, huidige treksnelheid is volgens NWC 68 km/u en hoe lang is Nederland? (Ik heb het over het onweersgebied, niet over de regenzone, die zal veel eerder komen)
Ik probeer trouwens panaroma's van de foto's van het Mistige Monster te maken maar de foto's hebben dankzij de mist en het water van de Krabbenkreek zo weinig contrast dat het (nog) niet lukt.
Hahaha; het 'Mistige Monster'
Heb je er geen van dichtbij? Even je contrast en saturatie omhoogzetten, succes !
Zolang het nog niet op de Benelux radar is verschenen kun je nog niet goed inschatten hoe intensief met name het onweer zal zijn. De kruisjes zijn n.l. veel te groot voor het kleine kaartje
Zolang het nog niet op de Benelux radar is verschenen kun je nog niet goed inschatten hoe intensief met name het onweer zal zijn. De kruisjes zijn n.l. veel te groot voor het kleine kaartje
Nee,maar het gaat me erom dat het rode wat je zien op de europese radar in werkelijkheid veel minder is op de benelux radar,doordat de europese radar beeldjes heeft van 15 minuten snap je. En aangezien het rode minder rood word zal het er op de beleluxradar niet veel beter op zijn. Zo kijk ik altijd en klopt altijd. EU radar lijkt altijd heftiger dan het is.Is vanmorgen ook wel gebleken.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.