hangt ervanaf hoe ze zich ontwikkelen,groeien ze aan langs het westen komt het naar hier,groeit het aan de oostkant aan trekt het langs
Vanmiddag benauwd en vrij zonnig, later onweersbuien
Opgesteld 13:00 uur
Na de onweersbuien op het einde van de ochtend en begin van de middag, met in Maasbree 20 mm regen in een half uur tijd, is het vanmiddag vrijwel overal droog en vrij zonnig. Het is benauwd en zeer warm met uiteindelijk circa 29 graden. Het waait zwak tot matig (2-3) uit OZO. Er kan lokaal een fikse onweersbui ontstaan.
Later op de avond komen (zware) onweersbuien opzetten die hier en daar gepaard gaan met veel regen, hagel en forse windstoten.
Zondag
Vannacht is het half tot zwaar bewolkt en er vallen tijdelijk enkele forse regen- of onweersbuien. Hier en daar valt veel regen en er is er kans op hagel en windstoten. Het wordt niet kouder dan 18 à 19 graden.
Overdag is het half tot zwaar bewolkt. Er zijn stapelwolken en er is (sluier)bewolking. Er vallen hier en daar enkele regen- of onweersbuien. De buien trekken vrij snel over en er zijn ook lange droge perioden. Het wordt 's middags tijdens zonnige perioden met 25 à 27 graden drukkend warm. De ZW wind is zwak tot matig.
Bron: L1
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
En die MCS was toch niet echt voorspeld door het KMI??
En die MCS was toch niet echt voorspeld door het KMI??NL was het in elk geval zo.... Ben benieuwd wat Knmi gaat zeggen! Duitsland geeft code oranje voor grensstreken met NL waarin ze zeggen dat vanaf ZW onweer komt (dus vanaf NL en oost België). Ik wil vooral zeggen dat onweer onvoorspelbaar is en dat code oranje (vind ik) te vroeg is! Ik gun het westen ook wel onweer, maar ik vind dit een beetje een overvroege voorspelling voor onweer wat net over de helft van Frankrijk is!
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 17:26 uur, door Roel
En daarop/daarvoor ontstaan telkens de buien. Dat koufront zou dan vannacht (denk ik) doortrekken.
Als het niet klopt, don't shoot me
Jep, vannacht trekt er een koudfront over van west naar oost;
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Bij het KMI werkt er maar 1 iemand die alles moet doen, waardoor hij/zij nu alvast een code oranje uitgeeft
Temperatuur in Ukkel gaat in elk geval gestaag omhoog:
Diepenbeek (Limburg):
Als ik die grafieken zo bekijk is er nog meer dan genoeg opwarming... | Gewijzigd: 27 juli 2013, 17:32 uur, door Takenu
dat denk ik niet die bui is een bow echo geworden en ten oosten ontstaat ook wat dus het zou wel eens kunnen dat heel het land onweer krijgt
OT: Er trekt net een gebiedje stapelwolkjes België (bijna) binnen. Wordt dat misschien iets? En waar blijven de indexes...
Edit Bronk: Ja er is een bericht van je weg, dat had totaal geen waarde aan dit topic. <- Oke, het was gewoon even interesse | Gewijzigd: 27 juli 2013, 17:40 uur, door Roel
1.Vragen mogen rustig gesteld worden, daar is het een forum voor! Echter het herhaald blijven vragen hoe laat het gaat onweren werkt hinderlijk voor andere forumbezoekers. De onweersbuien hebben geen tijdregeling!
2.. Ga niet zeuren als de voorspellingen niet uitgekomen zijn, het zijn niet voor niets voorspellingen.
3. Blijf ontopic. Offtopic berichten worden verwijderd!
4. Foto's in het juiste topic zetten.
5. Als er wat aan de hand is op het forum, ga dan zelf niet aan de gang om het te stoppen. Maar stuur een bericht naar een moderator of kom even in de chat om het te melden.
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 17:42 uur, door Sanwa