Ondertussen is t weer volledig bewolkt in Gouda, niet al te warm, maar wel n beetje plakkerig zo als je de airco uit zet.
Ik hoop echt op wat meer onweer. Maar ik denk dat t mij wel weer zal missen, of t net zo niks wordt als vanochtend. En waarop basseer je dat? Kaartjes? Uitleg? Of zegt je glazen bol het?
Je kan nu nog niet weten of je al dan niet onweer krijgt, gewoon afwachten en positief blijven
want als ik kijk op estofex legt naaldwijk er ook nog in voor de code 3
die hebben we vanochtend echt niet gehad code 3 moet dit hem dan zijn want bij deze krijgt naaldwijk een bak water zo te zien geen onweer Dit is totaal niet te vertrouwen en onrealistisch zo een radar uren vooruit, zelfs 1u vooruit is onbetrouwbaar.
Zeker met onweer, dan zwakken buien af, activeren ze, veranderen ze van koers,...
EDIT: KMI berekent voor volgende week kans op hittegolf???? http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html?region=belgium&period=2 (don, vrij,zat) | Gewijzigd: 27 juli 2013, 15:31 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
altijd weer he, valt me ook al jaaaren op, ik denk aantrekkingskracht ijselmeer vs noordzee of zo
Erg he... en ik maar wachten en wachten.. achteraf bleef het bjj paar knallen.. ik denk indd ook ivm de ijselmeer en de noordzee, de hele bui vervormde toen hij amsterdam bereikte, en van welke kant hij ook komt, het gebeurd keer op keer opnieuw.. een nieuwe storing komt vanavond het land binnen.. dit keer zeer erg gustig voor het weste, het onweer complex groeit door de noordzee.. iets wat zelde voorkomt.. lees het op weer.nl
De buien hoeven niet per definitie daar vandaan te komen, ze kunnen ook hier gewoon later vanmiddag en/of vananvond gaan ontstaan. Kwestie van geduldig nowcasten.
Ondertussen is t weer volledig bewolkt in Gouda, niet al te warm, maar wel n beetje plakkerig zo als je de airco uit zet.
Ik hoop echt op wat meer onweer. Maar ik denk dat t mij wel weer zal missen, of t net zo niks wordt als vanochtend. En waarop basseer je dat? Kaartjes? Uitleg? Of zegt je glazen bol het?
Je kan nu nog niet weten of je al dan niet onweer krijgt, gewoon afwachten en positief blijven
Hahahahahaha... ik denk dat hij zijn galzenbol even goed te pakken heeft gehad ja... vanavond vormt er een nieuw complex, maar die zal grotendeels over de noordzee gaa , met mooie gevolgen voor de kust provincies. Aldus de bron : weer.nl en pietsweer.
Hahahahahaha... ik denk dat hij zijn galzenbol even goed te pakken heeft gehad ja... vanavond vormt er een nieuw complex, maar die zal grotendeels over de noordzee gaa , met mooie gevolgen voor de kust provincies. Aldus de bron : weer.nl en pietsweer. Dat is de KNMI-verwachting, in elk geval. Vergeleken met de KNMI-verwachting vind ik dat Estofex' level 3 wel erg ver oostelijk ligt. Ik begrijp ook niet echt hoe dat komt.
altijd weer he, valt me ook al jaaaren op, ik denk aantrekkingskracht ijselmeer vs noordzee of zo
Erg he... en ik maar wachten en wachten.. achteraf bleef het bjj paar knallen.. ik denk indd ook ivm de ijselmeer en de noordzee, de hele bui vervormde toen hij amsterdam bereikte, en van welke kant hij ook komt, het gebeurd keer op keer opnieuw.. een nieuwe storing komt vanavond het land binnen.. dit keer zeer erg gustig voor het weste, het onweer complex groeit door de noordzee.. iets wat zelde voorkomt.. lees het op weer.nl
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 15:41 uur, door jcroon
En voor een officiële hittegolf wordt het wel lastig, woensdag 25-26 graden, dan 3 dagen 30+ en dan komt zondag, die moet ook 25 worden anders geen hittegolf
Leuk dat er nu ook al weer kansen staan voor volgende week (heb dan toevallig verlof ), maar dat is een discussie die we vanaf morgen gaan voeren
Zolang er nog geen initiatie is (dus het begin van buien) is het vrijwel onmogelijk om te zeggen waar het gaat gebeuren. Afhankelijk van het punt waar buien ontstaan, wordt de kans op buien elders namelijk ook anders. Bovendien is een onstabiele atmosfeer sowieso heel moeilijk te voorspellen.
Hahahahahaha... ik denk dat hij zijn galzenbol even goed te pakken heeft gehad ja... vanavond vormt er een nieuw complex, maar die zal grotendeels over de noordzee gaa , met mooie gevolgen voor de kust provincies. Aldus de bron : weer.nl en pietsweer. Dat is de KNMI-verwachting, in elk geval. Vergeleken met de KNMI-verwachting vind ik dat Estofex' level 3 wel erg ver oostelijk ligt. Ik begrijp ook niet echt hoe dat komt.
Ja.. ik snap estofex ook niet helenmaal, maar het blijft moeilijk om precies achter te komen welke wolk zich uitbreid tot een regenstoring. zeker als alle weermodellen anders uitpakken.. ik blijf hoop houden op weer.nl met hun lap tekst over het westen... hoewel ze op de kaarten 0,7mm aangeven.
Da's inderdaad waar. Maar zolang ze nog niets hebben gekregen, heb ik wel gerust gevoel omdat het dan 2 lvl 3 gebieden zijn die nog moeten wachten en niet 1 die moet toekijken hoe een ander deel lvl 3 onweer heeft
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1