Citaat van Citaat van richard, zaterdag 27 juli 2013, 15:02 uur Lijkt meer de Noordzee op te trekken en via de zijdeur te verdwijnen vanavond Koers is inderdaad minder geneigd naar het oosten af te buigen als tot nu toe met alle buien het geval was
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 15:04 uur, door jcroon
We zullen zien hoe het gaat met de opklaringen, laten we hopen
Btw, de wind gaat naar het zuiden draaien, alles wat opwarmt in zuid-België moet maar naar hier waaien
Ben ik het helemaal mee eens...! Nu zit moe maken met te schrijven dat er niets gaat komen of dat het al te laat is, etc. Allemaal verloren moeite want als ze dan vanavond onweer hebben hoor je niemand meer klagen.... Ook de klagers die dan nu besluit vast staan en onweer krijgen hoor je dan niet meer zeggen dat het allemaal meeviel enz. .
Dus gewoon rustig afwachten en kijken wat er gebeurt. Het enigste wat je nu kan doen is waarnemen en niet beoordelen.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/2012/10/early-warning-is-issued-for-storm-force.html#links
Citaat van Karim Hamid Later vandaag neemt in de opwarmende lucht de onstabiliteit weer snel toe want we bevinden ons steeds in de prefrontale lucht met TE waarden op 850 hpa tot 65°. Vooral in de westelijke gebieden maar ook in het centrum is de kans op dynamische buien aanwezig en voorts kan er ook nog een MCS ontstaan, meeste kans daartoe voor het uiterste westen, dicht bij de hoogtetrog.
Citaat van Citaat van thunderstorms_4ever, zaterdag 27 juli 2013, 15:12 uur Ben ik het helemaal mee eens...! Nu zit moe maken met te schrijven dat er niets gaat komen of dat het al te laat is, etc. Allemaal verloren moeite want als ze dan vanavond onweer hebben hoor je niemand meer klagen.... Ook de klagers die dan nu besluit vast staan en onweer krijgen hoor je dan niet meer zeggen dat het allemaal meeviel enz.. Ik zeg niet dat er niets meer gaat komen, ik ben er alleen niet van overtuigd dat het noodweer op zeer grote schaal waar sommigen nog op hopen gaat plaats vinden. Dat het meeviel is alleen maar mooi meegenomen, meer dan genoeg mensen die bij echt zwaar weer op bv festivals in grote problemen zouden komen en dat willen we met onze wensen en offeren van kippen aan Thor toch niet op ons geweten hebben?
Twee keer een flnke bui met wat onweer en zo op een dag, dat is toch mooi zat?
(En voor mooie foto's kun je vaak ook maar beter losse buien hebben)
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 15:18 uur, door jcroon
want als ik kijk op estofex legt naaldwijk er ook nog in voor de code 3
die hebben we vanochtend echt niet gehad code 3 moet dit hem dan zijn want bij deze krijgt naaldwijk een bak water zo te zien geen onweer
http://wolken.buienradar.nl/nl
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Het probleem heb ik gevonden. De kabel in de ventilator is door gebrand. Ik had bij toeval de ventilator net aangezet die in de huiskamer was en er kwam toch een rook pluim uit. Geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren.
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 15:33 uur, door Bronk
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/2012/10/early-warning-is-issued-for-storm-force.html#links
Hij is echter wel een beetje de weg kwijt de laatste tijd. Eerder deze week had hij steeds niets (niet eens code geel), zelfs terwijl Estofex een lvl 2 had. Vroeger kwam hij vrij vaak met gedetailleerde vooruitzichten maar het lijkt alsof hij zich er niet (meer) voor interesseert.
Ondertussen is t weer volledig bewolkt in Gouda, niet al te warm, maar wel n beetje plakkerig zo als je de airco uit zet.
Ik hoop echt op wat meer onweer. Maar ik denk dat t mij wel weer zal missen, of t net zo niks wordt als vanochtend.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1