De temps zullen snel stijgen hoor vanaf nu. 33 graden is geenzins mogelijk meer, maar dat werd volgens mij ook helemaal niet voorspeld
31 in het binnenland was genoemd en het is in de praktijk al een paar weer een graad of 2 warmer geworden, ook in officiele weerhutten/
ik weet zeker dat ik 33 graden heb gelezen voor Limburg.
altijd weer he, valt me ook al jaaaren op, ik denk aantrekkingskracht ijselmeer vs noordzee of zo
Het is een interessante bui: er is een hook echo te zien, die om zijn eigen as lijkt te draaien (gif-afbeelding heeft wat laadtijd nodig voor ze beweegt)
was ik ook aan het denken ziet er goed uit
Groningen.
Eerst kwam de regen met bakken uit de hemel, nog voor deze wolken arriveerden.
Pas toen de regen was afgezwakt begon het onweer, wat bleef bij af en toe n stevige rommel, 1 flinke flits, en wat gebulder in de verte.
http://s372.photobucket.com/user/sjcsiba/library/onweer27062013 | Gewijzigd: 27 juli 2013, 14:35 uur, door stef-c
Me broer heeft ooit op een camping in Harderwijk gewoont, 50 meter van een hoge mast. Bij elke onweersui zag je wel altijd een paarse flits op de Skype webcam. Het viel me ook op dat de 2e bui, ik neem aan dat dit een shelfcloud was aangezien de eerste een rolwolk was, dat de bliksem activiteit er flink uit knalde voor dat de 2e bui hier aan kwam. Ik hoor nu trouwens van vrienden dat zij zelf ook een 'vuur/stroom' geur in huis hebben, ook iemand uit Landgraaf. Ik heb op L1 gelezen dat er drie bliksem inslagen zijn geweest in Parkstad.
Eentje in een flat in Heerlen, een in de voorgevel in Hoensbroek en de ander in een schoorsteen in Landgraaf. Vanavond doe ik het iets voorzichtiger en trek ik alles uit het stop contact. Ik weet zeker dat de onstabiliteit nog groot is in de atmosfeer. Veel regen was het eigenlijk niet wat hier viel. Ik had het erger verwacht zoals op 19 juni met die dikke hagel stenen wat naar onder vielen.
Hey, het onweer is vanmorgen langs ons gepasseerd, eventjes wind, veel regen, veel flitsen en gedonder... Een klein halfuurtje na het onweer vond ik dat er nogal een rookgeur op straat hing. Ook al is er nergens een inslag geweest in de buurt, en toch rook het zo wat verbrand. Ik moet wel zeggen; de laatste 3 weken is er hier zo goed als nog geen spatje regen gevallen, misschien heeft het daar iets mee te maken?
Het hangt er maar net vanaf waar je woont. Als het op de ene plek meevalt kan het op de andere plek wel enorm heftig zijn.
Het is een interessante bui: er is een hook echo te zien, die om zijn eigen as lijkt te draaien (gif-afbeelding heeft wat laadtijd nodig voor ze beweegt)
was ik ook aan het denken ziet er goed uit
Heb je een plaatje met aanwijzing van de hook echo...ik zie hem niet, maar ben ook maar een leek
Nu al 28,4 graden in het uiterste zuiden van het land.Da's alleen de oostkant van Belgie, de rest zit nog een uur of wat onder sluierbewolking en laten de buien die er nu aan kmen, als ze zover komen, vooral het midden en westen pakken waar het veel minder zal opklaren. Tussen "ons"en die buien (waarvan de noordelijke al behoorlijk kleiner wordt) zit heel weinig helder...
oke dankje...ik zie hem nu idd volgens mij. Vanaf 12.15 heeft hij zich gevorm toch?