omhoog gaan. Daar gaat het met onweer niet om. Het gaat vooral om luchtvochtigheid en onstabiliteit.
Geloof me nou maar dat wat we net gehad hebben nog maar het topje van de ijsberg is voor wat er vanavond/ vannacht
op het programma staat. Geloof me nou maar
Nee die warmte maakt niets uit..
Oké... Ik woon aan de andere kant van Heerlen in Douve Weien. Het was aan jullie kant ook aanmerkelijk donkerder dan bij ons tijdens de 1e bui. De 2e bui heeft ons echter wel getroffen
Het was idd een verraderlijk buitje. Ik heb zelf ook aan die kant van Heerlen gewoont, onder de hoogspannings kabels op de Huskensweg dus ik ken de huizen daar idd goed. Blij dat er verder niks ernstigs gebeurd is.
Benieuwd wat we straks nog eventueel krijgen. We blijven de kaarten en radars in de gaten houden
Ik mag er niet aan denken, maar als die in de namiddag of avond onze streken had aangedaan (op voorwaarde dat het overdag zonnig was) in plaats van 's morgens, dan waren de gevolgen niet te overzien.
De bewolking blijft wel langer hangen dan ik dacht. Hopelijk komt de zon er binnenkort toch door.
Volgens wiki is een derecho minimaal 400km breed en moeten er windstoten van minimaal 90km per uur voorkomen over de gehele breedte van de buienlijn en dit moet dan minstens gedurende 4-6 uur zijn.. Nou om eerlijk te zijn geloof ik er dus niets van.
Toen de boel hier overtrok was er van een shelf al geen sprake meer en was het windstil.
Ik mag er niet aan denken, maar als die in de namiddag of avond onze streken had aangedaan (op voorwaarde dat het overdag zonnig was) in plaats van 's morgens, dan waren de gevolgen niet te overzien.
De bewolking blijft wel langer hangen dan ik dacht. Hopelijk komt de zon er binnenkort toch door. Dat mogen ze best zo noemen, maar technisch is het een squall line of een bow echo, en niet een derecho. Een derecho moet over de volledige breedte van ~400km windstoten hebben van 93 km/u. Dat onweer van vanochtend was erg mooi maar zo hard waaide het nu ook weer niet. Het was ook wel ietsje kleiner dan 400km breed.
Edit: Oeps, iemand is me alweer voorgeweest | Gewijzigd: 27 juli 2013, 13:05 uur, door Takenu
Edit Sanwa: Je hebt een pb gekregen | Gewijzigd: 27 juli 2013, 13:08 uur, door Sanwa
Buinradar
Haha dat zei je gisteren al nav mijn vraag! Veel geleerd al in die korte tijd! Have fun iedereen..:)
Edit Sanwa: Kaartje verwijderd uit citaat | Gewijzigd: 27 juli 2013, 13:16 uur, door Sanwa
ik weet het niet hoor dit is volgnes mij gewoon het front en het zal hier wel bij blijven ik weet niet wrm ik dit denk maar het is gwn mijn gevoel dat het ergste al geweest isLees even de pagina's door en dan weet je dat het potentieel zwaarste onweer vanavond/nacht komt....
ik weet het niet hoor dit is volgnes mij gewoon het front en het zal hier wel bij blijven ik weet niet wrm ik dit denk maar het is gwn mijn gevoel dat het ergste al geweest is
Dit is geen front maar het restant van een MCS-achtig gebied dat gisteravond in Frankrijk is ontstaan en nu uitgeblust wegtrekt.
Hierna moet het allemaal gaan gebeuren, dus niet zo negatief en wacht de dag nu maar rustig af, tenslotte is onweer als het donker is veel mooier!
Deze avond is het reeds onstabiel in het westen van het land met buien die kunnen gepaard gaan met onweer, intense neerslag en plaatselijk hevige rukwinden of hagel.
ik weet het niet hoor dit is volgnes mij gewoon het front en het zal hier wel bij blijven ik weet niet wrm ik dit denk maar het is gwn mijn gevoel dat het ergste al geweest isLees even de pagina's door en dan weet je dat het potentieel zwaarste onweer vanavond/nacht komt....ik zou niet weten waar dat dan moet gaan ontstaan ik hoop gewoon dat er wat komt maar alle weer sites zeggen dat na deze bui opklaart en misschien enkele stevige onweersbuien tot ontwikkeling komen en waarschijnlijk dus maar een paar delen nog wat krijgen
Nou je zegt het zelf toch al.......Hou de radar in de gaten,je gaat nog wat meemaken! Heb je zelf niks,beklaag het hier dan niet aub.
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 13:58 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.