Dit dus: It seems likely that a number of supercell storms will form near the boundary during the afternoon and evening. Any supercell storm will be able of producing large hail and damaging wind gusts. In addition, strong low level (0-1 km wind shear) indicates that a risk of tornadoes will exist, some of which may be significant tornadoes (F2 or stronger). Jammer dat het KNMI niet duidelijk aangeeft wat er nog komen gaat. Ze spreken alleen over onweersbuien in de avond, dit lijkt niet op de huidige code oranje. Moet code oranje vanavond ook niet afgekondigd worden?
Die geven ze pas als het echt duidelijk word,zoals vanmorgen.
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:56 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
De opwarming achter deze buienlijn gaat ook niet echt hard.
Is dus nog de vraag of een en andere echt uitgroeit of monsterlijk blijft tot een monster tegen de tijd dat het hier is.
Kortom, nog niet zeker genoeg om nu al over te gaan tot hogere waarschuwingen.
Nou ik ga er toch vanuit dat ook de meteorologen bij ESTOFEX wel van mijlen hebben zien aankomen dat het inmiddels beruchte 'Bordeauxcomplex' wederom aan het begin van de dag de boel zou gaan drukken, toch geven ze een level 3. Hetgene waar voor ze waarschuwen moet nog komen, en daar zullen ze echt wel rekening gehouden hebben met weinig instraling van de zon vandaag.
omhoog gaan. Daar gaat het met onweer niet om. Het gaat vooral om luchtvochtigheid en onstabiliteit.
Geloof me nou maar dat wat we net gehad hebben nog maar het topje van de ijsberg is voor wat er vanavond/ vannacht
op het programma staat. Geloof me nou maar
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Zelfde als Estofex.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Iedergeval een teken dat er veel vocht in de lucht zit, dat dichtlopen met stratus deed het gisteren hier ook nadat het opklaarde.
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:52 uur, door bram de moerloose
Heey Twix,
waar woon je ongeveer in Heerlen? Ik woon ook in Heerlen, maar zo erg was het bij ons niet (naar mijn mening) Het heeft wel heel erg geonweert en flink geregent en idd die rolwolk was erg indrukwekkend. 1 inslag was bij ons 500m vandaan, wij hadden er geen last van, maar bij een vriend zijn alle stoppen eruit gevlogen
Benieuwd wat we nog gaan krijgen in de loop van de dag
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:57 uur, door Marga
- Widespread elevated convection is expected to be ongoing across northwestern France and the Benelux during the morning, the remnants of overnight convective activity. (Met andere woorden, Estofex verwachtte dat er 's morgens behoorlijk veel onweer zou zijn hier. Maar behalve dit zeggen ze niets over de morgen, dit is dus niet de reden van de level 3.)
- It seems likely that a number of supercell storms will form [...] during the afternoon and evening. Any supercell storm will be able of producing large hail and damaging wind gusts. In addition, strong low level (0-1 km wind shear) indicates that a risk of tornadoes will exist.
Overigens schijnt hier in Leuven het zonnetje alweer. Ik zorg alvast dat de batterij van mijn camera weer goed opgeladen is. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:55 uur, door Takenu
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:57 uur, door Marga
Zoals ik al zei dit is niet eenmalig... Gebeurd echt zo vaak.
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Ook met die eerste knal stond ik aan het raam tot dat vlak, een kleine seconde later een steek in me rug kreeg vanuit me ijzeren bed. Het heeft hier zeer gevaarlijk geonweerd. Voortaan wil ik uit me eigen mededeling zeggen dat mensen voorzichtig moeten zijn bij level 3 onweer.
Balen is dat inderdaad.Maar elk onweer is gevaarlijk ookal is er geen waarschuwing en heb je een normaal onweersbuitje. Inslagen zijn gewoon gevaarlijk heeft niks te maken hoogte van een waarschuwing.
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Ik mag er niet aan denken, maar als die in de namiddag of avond onze streken had aangedaan (op voorwaarde dat het overdag zonnig was) in plaats van 's morgens, dan waren de gevolgen niet te overzien.
De bewolking blijft wel langer hangen dan ik dacht. Hopelijk komt de zon er binnenkort toch door. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:59 uur, door Anseriform