Onweer was serieus teleurstellend in Gouda. Alleen wat donders en flitsen in de lucht.
De regen kwam daarentegen echt als bakken naar beneden, niet normaal meer.
Maar 1 melding van wateroverlast in regio Hollands Midden. Weet niet of die woningbrand gerelateerd is.
In de rest van Nederland wel wat drukker qua meldingen. Ook helaas voor sommigen een aantal branden.
Op dit moment regent het alleen nog. Lijkt t op te drogen en warmer te worden.
Idd teleurstellend,
Je zag dat het inkakte rond Den Haag/Leiden/Gouda.
Maar waar over gepraat wordt moet nog komen.
Geef nu maar een heerlijk zonnetje
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Verklaar eens nader en wanneer mogen we die dan verwachten?
Lees even,want dat is nu al 40 keer herhaald. Estofex staat ook duidelijk uitgelegd.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Vond het nu ook niet echt een lvl 3 waard vanmorgen... Het was zeker hevig, het waaide ook hard met af en toe wat hagel en fellere bliksems, maar om ect van noodweer te spreken( dat er supercells, downbursts, 100 mm neerslag of 500 ontladingen op 5 mins etc etc) waren, dat zat er niet echt in. Het is misschien een hoge verwachting maar de lvl 3 die ze vorige keren gaven waren niet te vergelijken met vanmorgen. Daarmee ben ik dus ook ervan overtuigd dat de lvl 3 over vanavond gaat
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Deze namiddag verlaat een actieve onweerszone het land in de richting van Nederland en Duitsland. Op de meeste plaatsen wordt het tijdelijk droger met zonnige perioden. De kans op een plaatselijke bui blijft echter bestaan. Op het einde van de namiddag neemt de buienkans opnieuw toe, vooral in het westen van het land waar onweer mogelijk wordt. Maxima rond 24 graden aan zee en tussen 28 en 31 graden in het binnenland. De wind waait zwak tot matig en ruimt geleidelijk van zuidoost naar zuid. Aan zee waait de wind matig uit noordoostelijke richtingen.
Deze avond is het reeds onstabiel in het westen van het land met buien die kunnen gepaard gaan met onweer, intense neerslag en plaatselijk hevige rukwinden of hagel. In het binnenland is het dan op een plaatselijke bui droog met opklaringen.
In de loop van de nacht verplaatst die buienactiviteit zich langzaam landinwaarts. In het westen wordt het op het einde van de nacht droger. De minima liggen tussen 17 graden in het westen en 18 tot 20 graden in het oosten. De zuidenwind waait meestal matig en draait later naar zuidwest. Aan zee waait het matig tot vrij krachtig uit oost tot noordoost, later ook draaiend naar zuidwest.
Ook met die eerste knal stond ik aan het raam tot dat vlak, een kleine seconde later een steek in me rug kreeg vanuit me ijzeren bed. Het heeft hier zeer gevaarlijk geonweerd. Voortaan wil ik uit me eigen mededeling zeggen dat mensen voorzichtig moeten zijn bij level 3 onweer. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:39 uur, door Antares
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Verklaar eens nader en wanneer mogen we die dan verwachten?
Als je alles goed heb gelezen, dan kan je zien dat er gesproken wordt over avond en nacht.
De opwarming achter deze buienlijn gaat ook niet echt hard.
Is dus nog de vraag of een en andere echt uitgroeit of monsterlijk blijft tot een monster tegen de tijd dat het hier is.
Kortom, nog niet zeker genoeg om nu al over te gaan tot hogere waarschuwingen.
Citaat van Citaat van thunderfreak, zaterdag 27 juli 2013, 12:28 uur Waar staan de kaartjes van de cape index en lifting enzo? Die actueel zijn,zeg zelfde soort als temperatuur kaart buienradar. Kan ze niet vinden.
Yep, vorg jaar waren ze er nog maar de site waar ze op stonden werkt niet meer...
echt mag ik het hopen want ik ga pas rond 4 uur naar bed als er wat komt vanacht leg ik het vast met me camera 1920x1080 hoop mooie flitsen met veel donder.
Lees even,want dat is nu al 40 keer herhaald. Estofex staat ook duidelijk uitgelegd.
Je kaartje gezien. Ik verwacht na deze buien nog maar weinig activiteit. Mogelijk vanavond.
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:55 uur, door Marga
Ik kan niets vinden. Linkje?
Terug lezen een paar pagina's. :-S
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:56 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Wel wat flinke flitsen en een paar klappen, heel even veel wind met flinke regen en wat hagel, maar het was zo weer voorbij.
Nu nog wat flitsen en wat gerommel richting Veluwe, wel prachtig om te zien.
Ik ben benieuwd of er later op de dag nog iets komt. Als ik de berichten mag geloven moet het leukste nog komen.
Dit dus:
It seems likely that a number of supercell storms will form near the boundary during the afternoon and evening. Any supercell storm will be able of producing large hail and damaging wind gusts. In addition, strong low level (0-1 km wind shear) indicates that a risk of tornadoes will exist, some of which may be significant tornadoes (F2 or stronger).
Jammer dat het KNMI niet duidelijk aangeeft wat er nog komen gaat. Ze spreken alleen over onweersbuien in de avond, dit lijkt niet op de huidige code oranje.
Moet code oranje vanavond ook niet afgekondigd worden?
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 12:56 uur, door Marga