Dat is normaal dat het eruit gaat ( geen spam )
Ik ben er eens op gaan letten en als je het bij houdt is het geen toeval meer..
typisch altijd. Afwachten of het onweer Arnhem net wel of niet raakt. de rode pit rechts van het complex.
nu hier af en toe nog een verdwaalde flits en lichte regen , en de volgende stoomt zich al klaar net onder bretagne
ik vind dit pukkelpoptoestanden noemen nogal 'onnodig' , dit onweer lijkt mij over de breedte veel krachtiger. Pukkelpop was niet meer dan bad place/bad timing. Laten we hopen dat we straks niet 'tomorrowlandtoestanden' in de mond moeten nemen want ook daar (net als heel Belgie trouwens) ging het vlak over. Het ergste lijkt hier nu voorbij ,ik kan zo meteen beginnen met dwijlen en de tuin opruimen:) hopelijk word mijn werk vanavond dan niet tenietgedaan door nog zo'n knaller!Wel het was een zeer fel onweer, het is al geleden van Pukkelpop dat ik zo'n onweer heb meegemaakt. mensen vergelijken nu eenmaal graag en dan kom je bij pukkelpop terecht.
Ik ben wel met je ens dat het qua wind heel hard meeviel. Er is amper een bladje van de bomen in onze tuin. Dat was wel anders bij de Pukkelpopstorm. Maar qua onweersactiviteit (bliksem/donder) is het juist veel feller dan de Pukkelpopstorm. (Hier toch). Nu is de wind natuurlijk het gevaarlijkste aspect van onweer Dus ik ga er ook vanuit dat de schade zeer goed gaat meevallen
De shelfcloud was enigzins golvend en grijsbruin met daaronder een donkergroene en staalblauwe lucht met wat fractus. Daarboven zat een fluoridegroene gloed en tenslotte nog een aantal dunne grijswitte laagjes bovenaan. Hij lijkt erg veel op de shelfcloud van 17 juli 2004 als ik mijn foto's en die van andere bekijk.
Edit: ow ja er zitten harde windstoten bij! Geen hagel echter. | Gewijzigd: 27 juli 2013, 11:17 uur, door Robert96
Temperatuur gaat overigens behoorlijk onderuit, eerlijk gezegd neemt de hevigheid nu even af in vergelijk met het begin. Stortregen en onweer. Geen idee hoe de lucht er uit ziet want ik waag me nu niet onder mn veranda uit.
Wel een zeer angstaanjagende shelf voor de bui uit gezien. Het begint nu weer op te klaren, dus maar afwachten wat de rest van de dag ons gaat brengen
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten