In Herent (5km NW van Leuven) is het nu lichtjes beginnen druppelen en het wordt langzaam donkerder. ook geen selfcloud, maar misschien komt die nog. Ik denk dat het echt onweerssysteem nog moet arriveren.
En wanneer ik dit schrijf hoor ik de eerste donder
Wie niet op de radar kijkt wordt echt verrast. Door het ochtendgrijs zie je het niet aankomen in de verte, het wordt geleidelijk aan donker aan dan duikt ze op. Eens de shelf voorbij steekt de wind enorm op en vliegen de wolken voorbij.
Gelukkig valt het onweer zelf mee: het is een echte zondvloed maar zonder de hagel van >2cm waarvoor gevreesd werd. Er zijn veel stille intercloudontladingen, maar toch ook enkele oorverdovende CG's. Veel spektakel en toch niet te gevaarlijk.
Het is hier momenteel spookachtig windstil. Ik stond een tijdje te kijken maar geen blaadje aan de bomen beweegt...
Zie je dat hoekje van België bij Luxemburg waar nix over heen zit nou daar zit ik en alles gaat net langs ons wel veel bliksem en gedonder maar niet flits en gelijk boem. Die bui van gister avond ging ook langs ons.
Edit Sanwa: Kaartje verwijderd | Gewijzigd: 27 juli 2013, 09:42 uur, door Sanwa
Dat zou goed kunnen. Het druppelt hier een beetje maar 't is nog windstil, en geen onweer gehoord. Wat niet is kan nog komen. Het is dichtbij de horizon wel behoorlijk donkerder dan hoger in de lucht.
Wie niet op de radar kijkt wordt echt verrast. Door het ochtendgrijs zie je het niet aankomen in de verte, het wordt geleidelijk aan donker aan dan duikt ze op. Eens de shelf voorbij steekt de wind enorm op en vliegen de wolken voorbij.
Gelukkig valt het onweer zelf mee: het is een echte zondvloed maar zonder de hagel van >2cm waarvoor gevreesd werd. Er zijn veel stille intercloudontladingen, maar toch ook enkele oorverdovende CG's. Veel spektakel en toch niet te gevaarlijk.
Die heb ik ook op de foto. Alleen waren het hier enkel wat lijnen die je zag. De shelf is duidelijk al beter ontwikkeld
Onweersdagen: 0
Af en toe een felle bliksemschicht en donderslag.
www.hzs.be/webcam/