Kan dat kloppen?Misschien door mijn nog jonge leeftijd maar ik heb het beste onweer altijd al weten komen uit de golf van Biskaje. Zeker in België nog geen kennis gemaakt met het Ostgewitter (zo noemen jullie dat denk ik)
idd, hier dikke mistbanken.. 100m ver kan je niets meer zien, maar als je dan aan de andere kant van men huis kijkt zie je maar wat lichte mist dus idd plaatselijk en meestal ook onverwacht dan...
Edit: nieuwe buitjes ontstaan in het noorden van FR... | Gewijzigd: 27 juli 2013, 01:05 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Vanavond van mijn werk afkomend leek het wel of ik weer in Cairns ( Australie ) was...wat een vochtige lucht!
Een paar weken geleden was er 's avonds ook onweer terwijl het mistig was, maar ik kan je zeggen dat dat niet zo spannend is. Ik zag toen enkel wat zwakke lichtflitsen recht boven mijn hoofd terwijl de bui zich maar 5 km verderop bevond. De donder had ik ook maar 2 keer heel zachtjes gehoord.
Maar goed. Gezien de hoeveelheid insecten die zich in mijn kamer bevinden moet het toch wel wat gaan worden hoor | Gewijzigd: 27 juli 2013, 01:11 uur, door Robert96
tjonge, dit ziet er prachtig uit! kan niet meer missen toch:)
Prachtig, Nou niet als hun voorspelling echt uit komt. Ik bedoel kansen op f2 tornado's of hoger. Maar uiteindelijk hoop ik op een heerlijke dag morgen!
Wooowww Dat maakt mij blij
ik woon zef in brabant bavel/breda.
ik ben erg beniwud hoe het ui gaat pakken
Discussion...
...North and Northwest France, Benelux, northwest Germany...
Widespread elevated convection is expected to be ongoing across northwestern France and the Benelux during the morning, the remnants of overnight convective activity.
In response to pressure falls, surface winds are expected to retain an easterly component north of a boundary seperating humid air to its northwest and dry, hot air to its southeast. This boundary is visible in several NWP models and because of its temperature and moisture gradient may be interpreted either as a warm front or as a dry line.
Strong 20-25 m/s deep-layer (0-6 km) shear is forecast north of this boundary where high amounts of storm-relative helicity are forecast of 200-300 m2/s2, suggesting a high threat that any initiating storms in that environment will quickly acquire rotation and become supercells. With dew point temperatures of 20-22 C forecast, and steep lapse rates present, sizable CAPE of about 2000 J/kg should be available.
It seems likely that a number of supercell storms will form near the boundary during the afternoon and evening. Any supercell storm will be able of producing large hail and damaging wind gusts. In addition, strong low level (0-1 km wind shear) indicates that a risk of tornadoes will exist, some of which may be significant tornadoes (F2 or stronger).
The storms will likely cluster overtime and may well evolve into a bowing systems producing swaths of damaging winds.
EDIT: En dan begin je zo te denken aan tafferelen zoals pukkelpop, maar dan nu hier in tommorowland. Ik hoop echt voor hen dat ze dit niet moeten krijgen want daarstraks toen de hagelkanonnen volop aan het draaien, wat viel er bij mij naar beneden? Hagel natuurlijk | Gewijzigd: 27 juli 2013, 01:42 uur, door thunderstorms_4ever