Dat is neerslag uit het langgerekte aambeeld van een onweersbui (heb sterk vermoeden dat het een supercel is -> o.a. V-vormige inkeping en afwijking naar rechts). De sterke wind op grote hoogte blaast de top van de onweersbui naar het noorden. Dit was trouwens eerder vandaag bij 3 andere onweersbuien ook het geval (en ook deze hadden een V-vormige inkeping, afwijking naar rechts, lang uithoudingsvermogen en ik heb hier en daar foto's van wallclouds gezien). Bij één van die langgerekte aambeelden had ik vandaag nog mooie mammatus gezien (foto's post ik nog wel een keer). | Gewijzigd: 27 juli 2013, 00:24 uur, door Robert96
De bui die bij Parijs ontstond was een rightmover en tijdelijke hook echo. Voorlopig gaat hij naar mijn idee nog steeds te ver naar rechts voor een normale cell. Vandaar die opmerking. Zelf roep ik niet snel ''supercell'' maar had er alle blijk van,zeker door de hook echo even geleden.Mijn vermoeden zegt nog steeds supercell,vooral ook gezien aan het bovenaanzicht van de bui (Aambeeld vol naar het noorden en het extreem afwijken naar rechts)
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 00:18 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
http://www.viewsurf.com/univers/ville/vue/4567-france-aquitaine-bordeaux-pont-bacalan-bastide
Gaat flink los nu bij Bordeaux! flitsen!
Berichten samengevoegd door Debbieke
Berichten samengevoegd door Bronk
Ik ben maar een leek, maar volgens mij komt dat zo snel niet hierheen, of lost het weer op. Ik denk dat we het van morgen middag/avond/nacht moeten gaan hebben, afhankelijk van vele factoren. Het is nu eenmaal moeilijk voorspellen maar mijn buikgevoel zegt dat t vannacht wel rustig blijft. De afstanden lijken op die kaartjes altijd klein, terwijl het best ver weg is nog en er onderweg met zo'n bui van alles nog kan gebeuren!
Berichten samengevoegd door Debbieke wohow daar kunnen we hier voorlopig alleen maar van dromen !
Wat ik dus al eerder melde! Duidelijker kan het niet!! Hook echo,oftewel een late avond supercell!
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 00:24 uur, door thunderfreakBeste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Berichten samengevoegd door Debbieke Zwarte flitsen tussen het felle licht door
Tijdens de late middag buien die zich her en der gaan ontwikkelen. Tijdens de late avond/nacht een stevig complex dat overtrekt vanaf de kust (zegt het KMI toch)
Ik heb er al dagen een goed gevoel over
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
| Gewijzigd: 27 juli 2013, 00:57 uur, door Robert96