Zaterdagochtend is het op de meeste plaatsen rustig en droog met kans op nevel of mist. Overdag wordt het wisselend bewolkt met buien die in de namiddag en avond plaatselijk fel kunnen zijn. Die buien kunnen gepaard gaan met onweer en plaatselijk met hagel, hevige rukwinden en veel neerslag op korte tijd. Het wordt drukkend warm met maxima rond 24 of 25 graden aan zee en tussen 28 en 31 graden in het binnenland. De wind is eerst zwak en veranderlijk, later meestal matig uit oost tot noordoost in het noorden en uit zuid tot zuidoost in het zuiden. Aan zee draait de wind naar noordoost tot noord.
Tijdens de nacht van zaterdag op zondag trekt een actieve buienzone vanaf de kust naar het centrum en het oosten van het land. Ook nu is er kans onweer, hevige rukwinden en plaatselijk veel neerslag. De minima liggen tussen 18 graden in het westen en 19 tot 21 graden in het centrum en het oosten. De wind wordt de meeste plaatsen matig en draait geleidelijk naar zuidwest.
Conclusie: genoeg bier inslaan om de nacht door te komen
De Golf van Biskaje (dat is daar dacht ik) is altijd al een goede plaats geweest voor het ontstaan van onweer.
Zal wel te maken hebben met temperaturen zeewater/hete lucht uit het zuiden/... misschien zelfs nabijheid van de Pyreneeën
Vond het nochtans een prachtige dag ivm onweer.... Vanmorgend wakker geworden met zware donders en lekker veel regen en daarnet matig onweer met 10-tallen CG's
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Heb je enige tijdsindicatie? zie sommigen van s'middags uitgaan en vanuit andere kant hoor ik morgen laat in de avond.
Heb je enige tijdsindicatie? zie sommigen van s'middags uitgaan en vanuit andere kant hoor ik morgen laat in de avond.
Jah dat is afwachten,denk in de Middag.Zondag in de late middag en avond ook een behoorlijk front met daarna afkoeling (tijdelijk)
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.