Ik hoor vaag gerommel west zuidwest van mij
nop, de zon brak veel te laat door Belgie was vroeger opgewarmd en je ziet het resultaat. Wij zullen het met wat regen en potdichte luchten moeten doen. Morgen al vroeg klam en plakkerig. Hopen dat de zon zich even laat zien, anders redden we die 31 graden niet.
Op 26.07.2013 om 20:39 uur werd er een onweer van het niveau oranje geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich 3 km noordelijk van Opwijk bevindt. Het beweegt zich met een snelheid van 43 km/u in noordoostelijke richting. Er zijn lokaal zware regenval en enkele stormvlagen mogelijk. Plaatselijk kan ook hagel met kleine stenen niet worden uitgesloten. De bliksemactiviteit is gering. Volgende plaatsen bevinden zich op de verdere baan van het het onweer: Opwijk (20:40), Lebbeke (20:40), Buggenhout (20:44), Merchtem (20:42), Sint-Amands (20:48), Puurs (20:56), Willebroek (21:02), Boom (21:04), Niel (21:04), Schelle (21:06), Rumst (21:06), Aartselaar (21:08), Kontich (21:14), Edegem (21:16), Hove (21:18), Lint (21:18), Mortsel (21:18), Boechout (21:18) De aankomsttijd van het onweer in de plaats is opgegeven.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
En ik heb geen raam uitkijkend richting bui
wel uitkijken voor de CG's, net hier een op de grond maar niet direct om van brand te spreken, alleen zie je wel dat er wel degelijk iets op de grond was gekomen( geen foto's omdat ik mijn GSM momenteel niet hier heb )
Wel iets prachtigs gezien (dank u zon!): een regenboog met daarin een CC die de regenboog precies omarmde
@Bram: hmm, mijn buikgevoel zegt al sinds gisteren dat we meer mogen verwachten van morgen. vanmorgen waren het restanten, nu kregen we buien die vlakbij ontstonden. Morgen verwacht ik een steviger scenario dan vandaag, ergens las ik over een onweerscomplex in de late middag en 1 in de late avond (weet wel totaal niet meer waar en of het nog klopt)
| Gewijzigd: 26 juli 2013, 21:11 uur, door Sven
Ja maar het is juist in het zogenaamd opgewarmde Belgie dat de pit er uit gaat, die hebben kennelijk nog niet genoeg hitte gehad.. Zal dadelijk even een straalkacheltje daar in de vel
den zetten
den zettenHet was hier nog een goeie 26 graden toen de bui aankwam en inzakte en die kachels mag je houden, het is hier al warm genoeg
Pff, dacht dat het ging afkoelen... Is precies nog warmer dan ervoor omdat het nu nog zwoeler is
Ook lekker fris onder de luifel. | Gewijzigd: 26 juli 2013, 21:25 uur, door alien
Het zou hier toch al een tijdje aan het regenen moeten zijn, maar buiten die 10 druppels heb ik er niks van gemerkt (straat ligt een klein beetje nat)
Je ziet de bui verder uit mekaar vallen trouwens.
Het zou hier toch al een tijdje aan het regenen moeten zijn, maar buiten die 10 druppels heb ik er niks van gemerkt (straat ligt een klein beetje nat)
Je ziet de bui verder uit mekaar vallen trouwens. De kaart van Blitzortung heeft ook geen enkele donderslag meer in Belgie in de laatste 20 minuten. Dat ging snel...