ik heb trouwens de indruk dat de zuidelijkte cel alle energie opslurpt
De onderste is juist gepasseerd bij ons, kwam met bakken uit de lucht. ene flits na de andere en behoorlijke kleppers ertussen. De lucht zat zelf wat groenachtig en ik dacht dat we nog hagel gingen krijgen maar uiteindelijk niets.
Wat me wel opviel dat het windstil was, na de passage kwam de wind wat opzetten.
Een goede 20l water gevallen
| Gewijzigd: 26 juli 2013, 20:17 uur, door orioner
de bliksemactiviteit plots sterk af te nemen. Als ik de lucht ook wat inschat lijkt het erop dat de bui uiteenvalt ,LIJKT zeg ik wel.
een stevige regenbui met af en toe wat donder lijkt er wel bijna zeker aan te komen richting antwerpen De activiteit is inderdaad minder nu. Het valt wel op dat er een flinke bom activiteit in NO-Nederland zit. Dat is toch een indicatie dat niet alleen in Frankrijk en W-Belgie de omstandigheden goed zijn.
(mag ik dit plaatje hier neerzetten?)
echt mooi witte CG's hier, doet hier wel serieus nu, hevige regen....(rode pit op KMI radar)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Update: Strrrrike! Is het vijf minuten stil, en net als ik naar buiten kijk een verblindende klapper. Het is echt een heel lullig regenbuitje - je kijkt er zo doorheen - maar wel een spectaculaire CG. | Gewijzigd: 26 juli 2013, 20:48 uur, door Takenu
Werd hier (Burcht) ook eerst donker en dreigende wolken, daarna lijkt het op te klaren, zowat een oranje/blauwe/grijze lucht en dan krijg je plots donders en bliksems.
Trouwens die nieuwe kleuren op de radar van het KMI vind ik echt niet duidelijk...
Trouwens die nieuwe kleuren op de radar van het KMI vind ik echt niet duidelijk...
idd, daarvoor zag je het rood goed, en dan nog dat wit van de wolkbreuk.. Was overduidelijk.... Nu is het meer zo een soep en precies of alle buien zijn zowat gelijk aan hevigheid...
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1