Zou je een foto willen maken, ben erg benieuwd naar deze ongelofelijk mooie wolken!
gaat niet want ik zit ernu onder en dan is dat niet zo mooi,lijkt trouwens dat hij is ingezakt
Ik zal richting den bosch / eindhoven gaan, en vandaar verder kijken. Deze route lijkt mij het beste aangezien je de kansen kunt spreiden en eventueel nog oost / west kan rijden. Maar ik ben geen meteoroloog dus hecht er niet veel waarde aan.
Ik zal richting den bosch / eindhoven gaan, en vandaar verder kijken. Deze route lijkt mij het beste aangezien je de kansen kunt spreiden en eventueel nog oost / west kan rijden. Maar ik ben geen meteoroloog dus hecht er niet veel waarde aan. Lijkt me inderdaad het veiligst, KMI zegt dat de meeste buien in België in de westelijke helft zouden vallen.
Citaat van svenne, vrijdag 26 juli 2013, 18:34 uur De bui in West/Oost-Vlaanderen lijkt nog te activeren, voor hier kijk ik vooral naar het gedeelte dat nog net over de Franse grens ligt.
Moest deze kunnen doorzetten dan treffen we hier ook raak! noodweercentrale geeft code rood
Op 26.07.2013 om 18:29 uur werd er een noodweer van het niveau rood geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich in de buurt van Deerlijk bevindt. Het beweegt zich met een snelheid van 47 km/u in noordoostelijke richting. Er is gevaar op hagel, zware regenval en zware stormvlagen. De bliksemactiviteit is hoog.
Berichten samengevoegd door Sanwa
EDIT: Ontstaat ook zowaar een bui daar | Gewijzigd: 26 juli 2013, 18:56 uur, door Tatanka
Ja ben benieuwd of het weer los zal gaan. Maar ik gun niemand het weer van afgelopen dinsdag
Eerlijk gezegd gun ik de liefhebber voor zware onweersbuien allemaal wat wij afgelopen dinsdag allebei hebben mee gemaakt. Alleen gun ik niemand de schade die zoon bui achterlaat. Helaas is dat niet te voorkomen. Maar ik heb dinsdag 30 minuten lang ik vol 'ongeloof' uit het raam gehangen om stiekem toch te genieten.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
EDIT: Ontstaat ook zowaar een bui daar
De laatste meting in Twente gaf een Cape van 1400 J/kg. En waar ontstaat een bui?
Wat denk je hunder, zal het vanavond nog wat worden. Afgelopen dinsdag heb ik helaas op afstand kunnen kijken hoe drijgende luchten net na weert inzakten. Ben momenteel wat pessimistischer over vanavond, morgenavond lijkt me een betere kans.