Nu net op de radio waarschuwden ze voor blikseminslagen die komende zullen zijn. K ben benieuwd!
Idd jullie gaan de volle lading krijgen Hier nog niks, buiten wat opkomende wind en nog steeds dezelfde donkere lucht in de verte
Nu net op de radio waarschuwden ze voor blikseminslagen die komende zullen zijn. K ben benieuwd! tis een leuk onwedertje , net als je denkt dat het gedaan is zijn de beste bliksems daar . maar verwacht geen wonderen hoor
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Kans op enkele stevige onweersbuien, mogelijk met hagel en windstoten. Lokaal kan er kortdurend veel regen vallen. Geldig: vrijdag 26 juli 2013 vanaf ca 10 uur gedurende ca 12 uur
In de loop van zaterdag bereiken nieuwe onweersbuien het zuiden van het land en trekken dan noordwaarts. Lokaal kan er veel regen vallen en is er kans op windstoten. Geldig: zaterdag 27 juli 2013 vanaf ca 12 uur gedurende ca 15 uur
Dit is trouwens voor Zeeland, waarschuwingen gelden voor alle provincies.
KMI idem:
Van 26/07 07u tot 28/07 00u : Vandaag vrijdag wordt het zeer wisselvallig met in vele streken intense buien met gevaar voor veel neerslag op korte tijd. Lokaal gaat het onweren, eventueel met hagel en rukwinden. Vrijdagavond verwachten we nog steeds onweersbuien maar volgende nacht neemt de onweersneiging af. In de loop van zaterdag ontstaan er opnieuw stevige onweersbuien.
Zo zwaar was het niet hier ( Zevenaar) Wel het nodige water.
En nu beginnen inderdaad de buien te onstaan.
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Normaal zijn we juist hier in arnhem gewend het zware onweer/regen te krijgen
ik twijfelde inderdaad. Het randje van die bui lag in ieder geval pal boven me, want links van me scheen de zon en rechts was het pikdonker. Ben benieuwd of de buien in Brabant ons zo in goede staat bereiken. Koerst wel recht op ons af.
Citaat van Chibidensetsu, vrijdag 26 juli 2013, 10:57 uur Citaat van Entity, vrijdag 26 juli 2013, 10:54 uur Citaat van Arnhemnoord, vrijdag 26 juli 2013, 10:48 uur Op de dag van het noodweer in Weert een stevige onweersbui gehad, al lag het zwaartepunt weer net naast Arnhem (rond Zevenaar) Ik zie nu vooral boven Brabant onweer ontstaan...
Normaal zijn we juist hier in arnhem gewend het zware onweer/regen te krijgen
de zomer van 2008 (hagelstenen als pingpongballen) en 2009 waren uitzonderingen, want de laatste jaren trekt meeste toch net langs ons heen.
Berichten samengevoegd door Sanwa
Vanmorgen volle bak en nu weer,..... mazelkonten toch weer
Hagelkanonnen zijn al bezig, regen komt al naar beneden en het word steeds wat donkerder....