mvg
de grijze meuk is minder dan ik verwacht had straks komen er al opklaringen aan
Hier boven Wetteren donkere lucht en wat regen maar nog geen flitsen gezien of gedonder gehoord, wat een tegenvaller... Op buienradar ziet het er ook enkel buiig uit maar meestal zitten die wat 'achter' met hun informatie... Welke kant trekt het uit? zal Wetteren er een graantje van meepikken?
mvg
Exact, en laten we niet hopen dat we worden gehinderd door die grijze meuk. Als de wolken nu eenmaal verdwijnen hebben we én een zonnige middag, én de temperaturen lopen verder op.
''Kans op plotselinge zware onweersbuien
Festivals en evenementen moeten dit weekend rekening houden met mogelijk zeer zware onweersbuien.''
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
A level 2 was issued for parts of extreme N-Spain, parts of France, Belgium, the Netherlands, Luxembourg and NW Germany mainly for large to very large hail (hail diameter in excess of 5 cm possible), severe to damaging downbursts, excessive and potential flash flood producing rainfall amounts and an isolated tornado event.
A level 1 surrounds the level 2 for a similar hazard but with a low chance for extreme events.
Bron: http://estofex.org/
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Een minuut geleden hoorde ik de eerste donderklap. Nu nog eentje. Ik zie echter geen bliksem.
Buitentemperatuur bedraagt nu 22°C.
Ik hoor nu ook veel donderklappen die dichterbij komen maar ook nog geen flitsen gezien...
Nu net op de radio waarschuwden ze voor blikseminslagen die komende zullen zijn. K ben benieuwd!
Hier hetzelfde geval... Alleen denk ik dat we hier in Boom op een kleine afstand gaan moeten kijken.. Maar veel plezier voor degenen die ervan mogen genieten
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1