Unwetterzentrale Deutschland@Tatanka: Wat is de trekrichting van de bui precies? Gaat ie de grens van het oosten Nederland grens Duitsland pakken met de core of trekt dit monster recht over het centum van Nederland? (A monster it is!! )
| Gewijzigd: 26 juli 2013, 09:53 uur, door Debbieke
Citaat van MullieBliksem, vrijdag 26 juli 2013, 2:03 uur Laten we niet hopen dat dat buiencomplex nog verder naar het noorden trekt, en het hier voor enkel wat regen gaat zorgen waardoor morgen een flinke afkoeling plaats vind. Lijkt veel op een situatie eerder dit jaar.
Ik citeer van eerder deze nacht.
Nee nee, dit is niet goed, ik ben bang dat we vooral wat regen krijgen en de temperaturen zullen eveneens niet stijgen. Ik vrees er echt voor, van mij mogen die buien allemaal weg gaan.
Nee nee, dit is niet goed, ik ben bang dat we vooral wat regen krijgen en de temperaturen zullen eveneens niet stijgen. Ik vrees er echt voor, van mij mogen die buien allemaal weg gaan.
Er zit toch onweer in? Geen probleem momenteel toch
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
ja,en erachter zitten toch opklaringen?
Ik weet niet, ik ben misschien wel iets te pessimistisch.
Hou er wel rekening mee dat alles wat je nu op de radar ziet een stuk anders is als het eenmaal over je woonplaats gaat, het kan activeren, maar ook ineens instorten. En ik vind eigenlijk de hoeveelheid onweer die je over het algemeen ziet in de bui tegenvallen maarja alles is natuurlijk goed meegerekend !
Unwetterzentrale Deutschland@Tatanka: Wat is de trekrichting van de bui precies? Gaat ie de grens van het oosten Nederland grens Duitsland pakken met de core of trekt dit monster recht over het centum van Nederland? (A monster it is!! )
Mijn gevoel zegt dat die via de ardennen Duitsland intrekt misschien dat zuid Limburg er nog een beetje van mee zal profiteren verder zal de rest van Nederland hier weinig van ondervinden na mijn idee.
Ik denk dat deze rommel uit Moerdijk kwam Ries, hier net een flinke knetter boven het industrieterrein, gevolgd door een lekkere plensbui........
Nee nee, dit is niet goed, ik ben bang dat we vooral wat regen krijgen en de temperaturen zullen eveneens niet stijgen. Ik vrees er echt voor, van mij mogen die buien allemaal weg gaan. Vandaar dat we zeggen :"Arme Jens, het is nog lang geen zaterdag"
Citaat van Citaat van Edwinnutjuh, vrijdag 26 juli 2013, 9:51 uur @Tatanka : Wat is de trekrichting van de bui precies? Gaat ie de grens van het oosten Nederland grens Duitsland pakken met de core of trekt dit monster recht over het centum van Nederland? (A monster it is!! ) Op basis van d ebewegende beelden denk ik Noord-NoordOost,
het onweersgebeid lijkt te splitsen (maar dat kan zo weer veranderen) met een actief deel dat naar het esten des lands gaat en een actief deel dat meer rechtsreeks naar Duitsland lijkt te gaan, mss oost Nederland.
Dat wat er op NL af koerst is op dit moment nog niet buitengewoon spanend,
Unwetterzentrale Deutschland@Tatanka: Wat is de trekrichting van de bui precies? Gaat ie de grens van het oosten Nederland grens Duitsland pakken met de core of trekt dit monster recht over het centum van Nederland? (A monster it is!! )Nu trekt die zoals bijna alle andere buien uit Frankrijk vna Zuid-West naar Noord-Oost. Als die die richting aanhoudt krijgt alleen Zuid-en Oost Nederland ermee te maken. (soms nemen ze ook een meer noordelijke richting aan en dan krijgt een groter stuk van Nederland ermee te maken) Maar het meest heftige stukje zit het meest in het Noord-Westen van dat complex en kan een groot stuk over Nederland gaan. (Zeeuwsvlaanderen-Noord-Brabant etc.)
Ik denk dat deze rommel uit Moerdijk kwam Ries, hier net een flinke knetter boven het industrieterrein, gevolgd door een lekkere plensbui........
Zou goed kunnen ja, gezien de kaart met ontladingen, en geluid kwam ook uit N-W.
Maar de dag is nog niet voorbij....
daar zijn we wel aan gewend op walcheren
Dat is zeker waar!!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen