nee hoor verschillende kaarten geven het aan...
Lijkt langs de kust te gaan glijden, aan de goede kant welteverstaan
MODELBEOORDELING:
Zeer veel onzekerheid over wat het exacte scenario wordt de komende 48 uur. Dat komt ook prima tot uiting in springerige modellen met onderling ook andere oplossingen (wel lijkt het zwaartepunt van de buien voor zaterdag steeds meer boven het westen komen te liggen). In deze situatie concentreren op het potentieel en de parameters die enigszins consistent worden berekend, zoals schering en CAPE. De grote moeilijkheid is dat timing en ruimtelijke verdeling van de buien bepalen hoeveel er als het ware verzilverd kan worden van het aanwezige potentieel. Actueel zitten al (dynamische getriggerde) buien boven Noord-Frankrijk en België, die later vanochtend het zuiden bereiken. Ook vanuit Het Kanaal bewegen regenbuien langs de westkust noordwaarts. Bovendien schuift een cirruskap behorende bij een MCS boven Frankrijk over het zuiden. Deze aanvangssituatie zorgt dan voor een later moment waarop maximale convectie vanaf de grond wordt bereikt.
Bij mij hetzelfde,veel mensen die ik ken gaan ernaar toe en sommigen werken er ook.... Dus vandaag én dit weekend gaan wee hopen dat er niette veel onweer daar is....(en heb liever dat het daar wat veilig is dan dat er hier supercells etc zijn.....)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Dit is ook speciaal:
Kan je deze voor een leek als ik nader beoordelen?
*Edit Debbieke: Gelieve plaatjes uit je quote te verwijderen door de backspace te gebruiken *
Hier valt niet veel over te zeggen. Het lijkt alsof er sinds gisteren een probleem is met de GFS-kaarten van wetterzentrale.de. Die geven de gegevens van het Amerikaans GFS-model weer op een kaart van Europa. Maar sinds de GFS-run van gisteren 18z kloppen de kaarten van wetterzentrale niet meer, zo wordt er wind van ruim 90 km/h voorspelt over heel Europa die overal uit dezelfde richting komt, zijn de CAPE-waarden absurd klein, enz.
Er is net een onweerscel over Tomorrowland getrokken, met hagel volgens buienradar.nl. Die hagel verdween toen het boven het festivalterrein hing, maar eens er voorbij was hij er terug. Zouden die hagelkanonnen dan toch iets doen?
En ik kan je vertellen, als die F***n boeren hier te keer gaan en de stroming is net niet sterk genoeg, verdwijnt alles als sneeuw voor de zon.
Dus of het werkt, ik denk persoonlijk van wel.. Het stikt hier van die dingen helaas....
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Regent lekker in Goes, hagelkanonnen weer volop in gebruik helaas...grrrrrrrrrrrrrrrr
Maar zo nu en dan een flinke donder..... da's wel lekker.
Hagelkanonnen zijn er overigens meer en deel tegen de hagel dat er valt om de gewassen te beschermen..... naar het schijnt | Gewijzigd: 26 juli 2013, 08:36 uur, door mrijkhals
Maar zo nu en dan een flinke donder..... da's wel lekker.
de bui heeft zich mooi herpakt daar
Heyyyyy goede morgen PGS d's nog eens wakker worden he hahaha
Knalt ook goed hier met mooie hele zware kopjestrillende donders heh heh....... LEKKERRRRRR!!!!!!
| Gewijzigd: 26 juli 2013, 08:45 uur, door mrijkhals
Heyyyyy goede morgen PGS d's nog eens wakker worden he hahaha
Knalt ook goed hier met mooie hele zware kopjestrillende donders heh heh....... LEKKERRRRRR!!!!!!have fun !
| Gewijzigd: 26 juli 2013, 08:51 uur, door Debbieke
Heb geen fototoestel iets bij de hand, moet ik eerst door 5 meter vette neerslag, gaat um niet worden haha
Alleen geen ontladingen en donders meer waargenomen,..... wel volop die f***ng hagelkannonen die overuren draaien geloof ik.
EN TERWIJL IK HET ZEG,...... FLITS EN VETTE KNAL... EN WEER ZEEER ZWARE DONDER HEH HEH | Gewijzigd: 26 juli 2013, 08:51 uur, door mrijkhals