Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Veel plezier morgen met het weer allemaal! Wie weet valt die boom morgen in de prijzen
Veel plezier morge!
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Thanks meid. Vooral West NL kan wel een verzetje gebruiken qua onweer
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Citaat van thunderstorms_4ever, vrijdag 26 juli 2013, 0:55 uur Maak me alleen zorgen om tommorowland hier.... Morgen gaat het van start. Ik hoop echt op onweer hier, maar dan zo net rond tommorowland... Want volgens mij werken die hagelkanonnen niet zo goed
die hagelkanonnen zijn een fantasietje wat mij betreft, als je een vliegtuig dat gemakkelijk 130 db produceert 10km lager niet kan horen,wat zou een hagelkanon dat iets hoger rijkt dan teweeg kunnnen brengen op zo'n dynamische omgeving
Berichten samengevoegd door Sanwa
http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&subpage_0=13
iets om in de gaten te houden.
Voor de mensen in het westen wil ik even zeggen dat er vast nog wel wat gaat ontstaan daar. Vooral die gebieden zullen meer getroffen worden in het najaar. Daarbij komt dat ook in het oosten het redelijk plaatselijk voorkomt. Zo heb ik afgelopen dinsdag tijdens het werk heel veel drijgende luchten gezien richting weert , maar verdween alles toen richting ons kwam. Het is vooral zeer plaatselijk, behalve als je zo'n bui hebt die nu in frankrijk te zien is. Die bevat nu eenmaal een groot oppervlakte.
Voor de mensen in het westen wil ik even zeggen dat er vast nog wel wat gaat ontstaan daar. Vooral die gebieden zullen meer getroffen worden in het najaar. Daarbij komt dat ook in het oosten het redelijk plaatselijk voorkomt. Zo heb ik afgelopen dinsdag tijdens het werk heel veel drijgende luchten gezien richting weert , maar verdween alles toen richting ons kwam. Het is vooral zeer plaatselijk, behalve als je zo'n bui hebt die nu in frankrijk te zien is. Die bevat nu eenmaal een groot oppervlakte.
Wel raar dan want ik dacht dat ze bij weerplaza vanochtend nog spraken van georganisserde onweerscomplexen
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Dat in Frankrijk is net zo groot als Nederland
| Gewijzigd: 26 juli 2013, 01:19 uur, door Antares
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
Oja verdorie klopt!
Hoeveel mensen komen daar op af? een stuk of 150.000? Geen prettig weekend, hopelijk hebben ze hier wel een goede voorbereiding op en eventueel mogelijkheden om te schuilen.
Daarnaast is er ook nog de Zwarte Cross :s
Volgens deze "2 uur" kaart van Meteociel zijn er 5788 inslagen geweest of ontladingen. Best een vette kaart, hij update ook gewoon door.
http://meteociel.fr/obs/foudre/anim2h.gif
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
--The aforementioned short-wave probably caused the development of one or two large thunderstorm clusters from the night before, affecting mainly Benelux and W/NW Germany during the morning hours.--
Wel zeggen ze erbij, dat áls dit gebeurt (waar het nu dus op lijkt), dat de de stormen die daarna zullen, zouden ontstaan, waarschijnlijk een stuk minder hevig zullen zijn.
--In case those clusters either don't evolve or remain smaller than currently anticipated, a more supportive environment will be in place for the next round of DMC.--
Wil je dus een groot onweer morgen, hoop dan maar dat die MCS uitdooft