Veel tekst erbij, link: http://www.estofex.org/
| Gewijzigd: 26 juli 2013, 00:20 uur, door Stormpie
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Al blijft mooi natuurlijk nog een relatief begrip. Eerst maar eens zien of we er de komende dagen zonder schaden vanaf komen. Je zult maar net een tornado of hagelstenen van meer dan 5 cm op je dak krijgen. Laat staan een downburst. Gelukkig geen grote bomen in de buurt. Ben benieuwd!
Kan echt niet meer wachten eerlijk gezegd
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Kijk aan het weer gaan we niets veranderen.
Er wordt voor gewaarshuwd in de media.
En ik ga er zeker van genieten ! | Gewijzigd: 26 juli 2013, 00:39 uur, door Stormpie
We moeten het eerst maar weer zien, maar de omstandigheden zijn goed
Inderdaad. Er zijn vrijdag en zaterdag vele festivals aan de gang, in België bijvoorbeeld de Gentse feesten, Suikerrock in Tienen en Tomorrowland in Boom.
Tomorrowland, het grootste festival in dat rijtje, heeft 5 hagelkanonnen gehuurd (de "pukkelpopstorm" heeft echt paniek gezaaid bij organisatoren) maar over het feit dat die dingen echt werken is er nog altijd veel discussie.
Al blijft mooi natuurlijk nog een relatief begrip. Eerst maar eens zien of we er de komende dagen zonder schaden vanaf komen. Je zult maar net een tornado of hagelstenen van meer dan 5 cm op je dak krijgen. Laat staan een downburst. Gelukkig geen grote bomen in de buurt. Ben benieuwd!
Kan echt niet meer wachten eerlijk gezegd
Ik heb nog wel een boom die om mag
Veel plezier morgen met het weer allemaal!
Mijn persoonlijke overtuiging is dat ze niet werken. Het is niet dat ik hoop op een ramp, maar ik zou het prettig vinden als mensen zagen dat het puur bijgeloof is en dat je het er niet mee tegen kunt houden.
Ik ben overigens ook erg blij met de Estofex-forecast. Met een beetje geluk krijgen we de komende dagen wat spektakel...