Het klaart hier ovrigens weer op. Korte 3 leuke klappers voor deze bui zit ik net iets te ver naar het noorden.
Hier in horst is het donker en spettert het wat, dus zuidelijker zit je ook niet goed hoor... Je moet veel zuidelijker en oosterlijker zitten voor deze bui. overigens hier geen onweer gehoord, maar ik zit in het gemeentehuis dus daar kan het aan liggen.
Het waren geen klappers zoals afgelopen dinsdag. Verglijk het maar als hevig gerommel. Geen inslagen vandaag
Maar zoals ik het begreep was er dinsdag in Horst ook niks, in broekhuizenvorst was het op enkele druppels na helemaal droog geweest. | Gewijzigd: 25 juli 2013, 13:01 uur, door Silvato
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Maar zoals ik het begreep was er dinsdag in Horst ook niks, in broekhuizenvorst was het op enkele druppels na helemaal droog geweest.
Nee volgens mij is hier dinsdag ook niets gebeurd. In Helmond, waar ik woon, heeft het ook alleen flink gewaaid en gerommeld, terwijl Deurne de volle laag kreeg. Het was erg plaatselijk allemaal.
Ja ergens ten oosten van Eindhoven is er een Deurne. | Gewijzigd: 25 juli 2013, 13:40 uur, door Ries
http://nl.wikipedia.org/wiki/Deurne_%28Nederlandse_plaats%29
We hebben in Nededrland nog meer plaatsen waar jullie toevallig ook de naam van hebben overgenomen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mechelen_%28Nederland%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwijndrecht_%28Nederland%29
En een dorp in twee landen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Putte_%28Kempen%29
Over Kempen gesproken, ook in Nederland heb je de Kempen maar die sluiten niet naaldoos aan op de Belgische Kempen, alleen op het oostelijk deel daarvan.
En dan heb je in Duitsland oo nog een plaats die "Kempen"heet
laat moeder natuur nu maar het werk doen. als het zover is zullen we het wel zien
laat moeder natuur nu maar het werk doen. als het zover is zullen we het wel zien
idd, mij nog te vaag om echt te volgen, duurt nog een paar uur voor we kunnen zien wat we er aan gaan hebben, als we er wat aan gaan hebben dan.
| Gewijzigd: 25 juli 2013, 13:51 uur, door jcroon
Ik zag Altocumulus stratiformis (zoals de korstjes van tijgerbrood) en lensvormige wolken welke uitgroeide tot Stratocumulus castellanus. Dit duide naar mijn mening op een nogal forse wind waardoor het een ongeorganiseerde bende blijft.
Ik denk dat er in het zuidwesten vandaag dan ook geen onweer komt, maar wel regen. Zo ook de boeren die flink aan het gieren zijn.
| Gewijzigd: 25 juli 2013, 13:56 uur, door Kannegieter
WIND:
Kans op zeewind. Bij buien in de vore kans op windstoten, Harmonie berekent als enige stoten tot 28 knopen. Vrijdag in potentie hevigere fenomenen met volgens de handmethode mogelijk 64 knopen, maar dat is wel aan forse kant.
BEWOLKING:
Vooral boven het noorden van de FIR nog stratus, dat moet advectief verdwijnen. Wel is er kans dat er af en toe nog wat wordt aangemaakt, iets dat Harmonie (overdreven) laat zien. In de vore velden middelbare en hoge bewolking, maar ook vorming van Cu/tCu/Cb. Toppen FL350. Op en vooral voor het koufront geclusterde Cb's met toppen tot FL400. Tevens gelaagde bewolking nabij het koufront op Sc-niveau.
NEERSLAG:
In de vore zijn enkele buien met onweer en hagel ontstaan. Vanmiddag in de warme sector volgens alle modellen opnieuw ontwikkelende onstabiliteit. Vrijdag op nadering van het koufront wederom buien. Positie, timing en verloop zijn onzeker. HiRLAM is het snelst met de ontwikkeling, gevolgd door Harmonie en EC het laatst. Harmonie is verder het meest actief. De ontwikkeling van deze situatie verdient de komende tijd wel de aandacht, met veel warmteadvectie en CAPE boven 2 kJ/kg. Schering 20-30. Boven het westen oplopend tot 50. Harmonie geeft de meeste ontladingen juist boven het oosten van het land. INDECS schiet voor morgen ook behoorlijk uit (30-40% absolute kans op meer dan 100 ontladingen) dit is wel minder dan de vorige run aangaf.
ZICHT:
In het noorden van de FIR enkele mistveldjes, zouden advectief moeten verdwijnen, maar dit gaat tergend langzaam. Iets wat Harmonie ook laat zien. Komende nacht aanzienlijk vochtigere lucht (dauwpunten komen op sommige plaatsen uiteindelijk op vrijdag uit boven 20 C), met weinig wind en alleen hoge bewolking wederom kans op mistbanken. Verder in neerslag matig, zware neerslag slecht.
TEMPERATUUR:
Tx van 22 C vlak aan zee tot 28 C landinwaarts), al zit EC toch nog iets te laag. Tijdens buien zakt de temperatuur zoals te verwachten valt enkele graden. Komende nacht door warmteadvectie en meer bewolking Tn 16-19 graden. Morgen overdag sterk afhankelijk van de bewolking. In potentie vergelijkbare waarden, maar in gebieden met veel bewolking wordt de alles getemperd.
Bron: KNMI