Vrijdag, zaterdag en zondag, kijkt Lichtenvoorde uit naar de Zwarte Cross. Het festivalprogramma ontspringt misschien de dans, als de buien diep in de nacht vallen. Maar dan krijg je het op de camping mogelijk flink te verduren.
Je moet eens weten hoeveel mensen zich daar juist met modder prima vermaken...
Been there, done that.
Denk dat het daar veel zwaarder regent maar het waait hier nu wel stevig door en alweer 2 stevige klappers gehad. Wederom weer een onweersdag erbij.
Edit: Nu begint het te stortregen en valt het weer ouderwets recht omlaag.
Het ziet er trouwens naar uit dat Zuid-Limburg ditmaal wel de klappers gaat opvangen.
Berichten samengevoegd door Debbieke | Gewijzigd: 25 juli 2013, 12:19 uur, door Silvato
Heeft de gemeente geen geld meer om de putten leeg te maken ? tis wel erg snel vol met water daar in weert
| Gewijzigd: 25 juli 2013, 12:31 uur, door Debbieke
Heeft de gemeente geen geld meer om de putten leeg te maken ? tis wel erg snel vol met water daar in weertHaha putten zijn niet bestemd voor maandhoeveelheden in een uur
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Daar kan je nooit van op aan gaan zover voor uit.
Het klaart hier ovrigens weer op. Korte 3 leuke klappers voor deze bui zit ik net iets te ver naar het noorden.
ja lijkt volgens gfs om 14 uur al bezig te zijn,had toch liever ergens 16 of 17 uur gehad
alhoewel ,gfs geeft rond 18 uur ook nog steeds redelijk wat neerslag bij een behoorlijk cape singaal
Berichten samengevoegd door Ries
Even stukjes van het KMI:
- In de loop van de nacht komt er meer bewolking uit het zuidwesten, en tegen het eind van de nacht vergroot de kans op buien, eventueel met onweer, vanaf de Franse grens.
- Vrijdag wordt een zwoele en wisselvallige dag met meestal veel bewolking en soms felle buien die onweerachtig kunnen zijn, met lokaal veel neerslag en hagel.
- Zaterdag wordt het wisselend bewolkt met buien die in de loop van de namiddag en avond bijzonder fel kunnen worden. Deze buien kunnen gepaard gaan met onweer, hagel, zware windstoten en lokaal ook veel neerslag op korte tijd. Ook 's avonds en 's nachts is er kans op zwaar onweer.
- Zondag kunnen er nog lang buien vallen in de oostelijke helft van het land. Hier en daar is daarbij ook onweer mogelijk
- Maandag is het wisselend bewolkt met buien, die lokaal kunnen gepaard gaan met onweer.
Kansen genoeg dus!!! Volgende donderdag ook maxima terug tot 33° (in de Kempen) met daarna afkoeling (hopelijk terug met onweer)
STP en Lifted 18:00 tot 0:00 (GMT+2)
0-6km windschering en neerslag 18:00 tot 0:00 (GMT+2)
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38658/onweerskansen-week-30/402084/#message402105 ik heb vanmorgen dr nog een klein stukje over geschreven
ja maar dat is voor de nacht toch?ik had het over de namiddag en avondEstofex loopt vanaf 15uur zouden de eerste tekens te zien moeten zijn in west-frankrijk Nowcasten dus
mcs denk ik met 1 of 2 supercellen want de shear is redelijk hoog,dus niet van die buitjes die we de voorbije dagen gehad hebben(single cells en slecht georganiseerde multicells)
Het klaart hier ovrigens weer op. Korte 3 leuke klappers voor deze bui zit ik net iets te ver naar het noorden.
Hier in horst is het donker en spettert het wat, dus zuidelijker zit je ook niet goed hoor... Je moet veel zuidelijker en oosterlijker zitten voor deze bui. overigens hier geen onweer gehoord, maar ik zit in het gemeentehuis dus daar kan het aan liggen.