Als dat zo is stel ik mijn Bbq feestje uit naar Zaterdagavond. Welnee man,.... gewoon doen.
Wij hageneezen zijn toch goed in het improviseren ;o)
Ok, ik woon er niet meer maar ben er wel geboren en 22jaar gewoond he haha
Dat improviseren kennen we als geen ander haha.Ben er ook geboren en opgegroeid tot m'n pubertijd.Na een tijdje weg te zijn geweest,woon ik er weer inmiddels een jaartje of 10;)
Heel helder denk ik. Ik kan niet kijke, ik woon nogal laagbijdegronds, tussen bomen
Heel helder denk ik. Ik kan niet kijke, ik woon nogal laagbijdegronds, tussen bomen
Is inderdaad heel helder. echt geweldig. Mn telefoon heeft 1 flitsje kunnen filmen derest nam ie niet op. Maar een beste bui dan. Ging behoorlijk tekeer. Zag zelfs een cg derest leek cc maar kan door de afstand komen. Zie het nog steeds
Komt denk ik doordat die bui nog steeds 10 kilometer hoog is
Echt super he. Ik heb een klein flitsje kunnen filmen stelt niet veel voor maar het is iets haha. Die bewaar ik als herinnering want heb nog nooit een bui van zover gezien met onweer.
Komt denk ik doordat die bui nog steeds 10 kilometer hoog is
Had ik ook al opgezocht ja. Was ik daar maar nu hahah.
Berichten samengevoegd door Debbieke
Bij heel helder weer, en hoge toppen van de buien kan je ze waarnemen tot zo een 150 tot 200 km.
Uitzichtspunt was dan ook ideaal, op de lekdijk, alleen maar weiland voor me, weinig kunstlicht (op de opkomende maan net achter de bui na). Erg mooi.
Vandaag word een dag om in de gaten te houden met name de onweerliefhebbers in de onderste regionen van de Benelux. In West-frankrijk komt later vanmiddag de klassieke molen op gang, gezien de organisatie die daar toch wel zeer goed is te noemen. Om te beginnen met de Cape waarden die gaan tot 3000 k/j de verticale shear 0-3 is niet heel hoog maar voldoende 15m/s..wat een explosieve situatie kan op leveren supercells zijn dan mogelijk. Wat heeft dit dan te betekenen voor belgie en nl nou namelijk dat je eens niet zo heel veel Cape of dynamische toestanden hier hoeft te hebben das alleen maar van toepassing in mijn ogen voor ontstaan van buien hier in de benelux. Echter kunnen ze wel in een situatie als deze (Hooge waardes in france) een toegevoegde waarde zijn met betrekking p in stand houden van de buien. Nowcasten dus en goed frankrijk in de gaten houden.
PS: Tevens zullen de buien een snellere trekrichting hebben als afgelopen dagen
A level 2 was issued for south-western France mainly for severe wind gusts and large hail.
A level 1 was issued for western and central France mainly for severe wind gusts and excessive rain.
Thermal low over Iberia due to strong heating ahead of the approaching cold front will enhance easterly low-level winds across north-east Spain and southern/central France with a pronounced convergence across south-west France along the sea-breeze. Moisture pooling will result in 0-500m low-level mixing ratio up to 14 g/kg, and models predict CAPE values in the order of 2-3 kJ. Further east, low-level moisture will be party mixed out. Initiation becomes likely over south-west France in the afternoon/evening due an approaching mid-level vort-max and associated decreasing temperatures above the boundary-layer.
Explosive storm development is expected. 15 m/s 0-3 km vertical wind shear and 200 m²/s² 0-3 km SRH will support supercells capable of producing large or even very large hail. Limiting factor is rather weak CAPE in the hail growth zone. Additionally, a tornado is not ruled out, especially along the sea-breeze convergence. Upscale growth into a convective system becomes likely in the evening hours given the favorable thermodynamic environment along a convergence line forming to the northeast. Bow echoes due to rapidly moving cold pools and storm mergers along the leading gust front will be capable of producing high winds. Excessive rain and high winds may also affect western central or even northern France during the night hours, before the storms weaken due to limited moisture.
Bron: Estofex | Gewijzigd: 25 juli 2013, 07:10 uur, door Tatanka
Offtopic:
Fietst fijn he de Lekdijk, doe ik ook elke dag haha!
Wat jij zegt klopt, dat heb ik een tijdje terug gehad, ook toen had ik niks bij me... En baal nog steeds!
Ik heb hier in keerbergen (vlaams-brabant) een 3tal lichte donders gehoord maar de regen was inderdaad stevig te noemen. Eventjes weinig zicht in de tuin door het gordijn van regen.
groeten,
Kristof
Ga ongeveer 6 keer per jaar naar die streek en daar kan het serieus hard onweren!
Hier wat lichte regen deze morgen.