Als het van mij afhangt dan wel liever overdag als 's nachts Als het van mij afhangt helemaal geen koufront, lekker een kleine pauze met hitteonweders en dan weer doorzomeren.
Meer informatie is nog niet bekend. Ook niet of er gewonden zijn gevallen.
Hier ben ik vanmiddag nog geweest. | Gewijzigd: 23 juli 2013, 20:52 uur, door UnknownDreams
Noodweer.
Hoorde ik laatst niet iemand zeggen dat het altijd langs Weert gaat?
Dat ben ik niet geweest. Vandaag de 7e onweersdag van het jaar en wat voor een. Zal moeilijk worden om die bui te overtreffen
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Owja, en is het een meerwaarde dat het vannacht warmer is dan de plekken waar het koeler is of heeft dit onweer daar geen behoefte aan? | Gewijzigd: 23 juli 2013, 21:12 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Normaal valt zo'n hoeveelheid in iets minder dan een maand. Ook plekken in Gelderland en Overijssel kregen veel regen te verwerken. Er valt veel neerslag omdat de regenwolken blijven hangen. Op grote hoogte staat namelijk weinig wind.
| Gewijzigd: 23 juli 2013, 21:34 uur, door Hunder
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Zwoel en warm, half bewolkt en een verkwikkende bui zou mooi zijn.
Ik denk dat wij hier morgen ons deel krijgen.
Zuiden heeft al gehad nu
hier in vroomshoop begint het nu wel harder te waaien
Owja, en is het een meerwaarde dat het vannacht warmer is dan de plekken waar het koeler is of heeft dit onweer daar geen behoefte aan?
Volgens het stukje video dat ik net gezien heb (VTM) zou het gaan om een regenfront dat activeert door de warmte en dan ook onweer, hagel, veel regen en windstoten oplevert. Ik weet niet of het die cellen zijn waar je het over hebt, het gaat sowieso om buien die pas ruim na middernacht hier overtrekken (in een uur of zes kan er nog veel gebeuren). Ik zie nu niets dat hier over drie tot zes uur zou zijn.
Edit: dat stukje video is dus hier. | Gewijzigd: 23 juli 2013, 21:41 uur, door Takenu