leek mij net nog dat hij aan het doven was, treed koufront momenteel in misschien?
dat denk ik niet,maar hij was al een tijdje aan het activeren hoor
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Na een hevige bui, die zo'n drie kwartier duurde, kwamen uit onder meer Mook, Venray, Milsbeek en Weert berichten binnen van stormschade.
De centrale meldkamer van de brandweer in Noord-Limburg kan door de drukte niet alle telefoontjes meer beantwoorden. Lokale meldkamers zijn bemand om alle voertuigen en eenheden aan te sturen.
Ook de rest van de avond krijgt Noord-Limburg te maken met fikse buien.
Later meer.
Bron: L1
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Wel zware windstoten zo nu en dan trouwens! Werd net aangevallen door een vliegende tuinstoel die op een verhoging stond en daaraf werd geblazen.
Iedereen lijkt er van te genieten, zie mensen spontaan weer naar buiten komen.
Na een hevige bui, die zo'n drie kwartier duurde, kwamen uit onder meer Mook, Venray, Milsbeek en Weert berichten binnen van stormschade.
De centrale meldkamer van de brandweer in Noord-Limburg kan door de drukte niet alle telefoontjes meer beantwoorden. Lokale meldkamers zijn bemand om alle voertuigen en eenheden aan te sturen.
Ook de rest van de avond krijgt Noord-Limburg te maken met fikse buien.
Later meer.
Bron: L1
Op de regionale omroep van Venray zijn nu live beelden van hoe ze kelders en straten leeg pompen. Grote ravage hier. Op enkele klappers na is het nu zo goed als voorbij.
Temp. gedaald met nu 9,5 graden.
Ik hoor wel gerommel, maar geen ontladingen te zien.
De wolken zijn niet echt spectaculair om te zien.
Ik ben bang dat de bui hier overwaait,... jammer.
Vanuit Breda kan ik machtig mooie wolken in het oosten zien, zou natuurlijk mooier zijn als dat vannacht pas kwam in het donker, lang gelden dat ik zulke mooie wolken van binneuit verlicht zag.
Als het van mij afhangt dan wel liever overdag als 's nachts
sorry qua weer ben ik een ongelofelijke seikkert.
Ik weet niet of het echt inkakken is , ik heb eigenlijk idee dat wat we als veelbelovend zien aankomen in werkelijkheid al niks is, EU buienradar geeft natuurlijk vanzelf al 3 keer zoveel ontladingen weer als de NL buienradar (die wat mij betreft toch een redelijke indicatie is) omdat het een tijd van 15 minuten weergeeft in plaats van 5 en je zit met de schaal maar dan nog vind ik de EU van Noord-Frankrijk er vaak wat overdreven rood uit zien, klopt ook vaak niet met wat ze op meteociel op zo'n moment rapporteren. Van buienradar denk je dat de wereld vergaat, op meteociel lees je dan "leuk klein buitje" of "licht onweer".
Ik ga pas tegen de tijd dat de bui op de NL buienradar zit kijken of het wat wordt of niet.
Als het van mij afhangt dan wel liever overdag als 's nachts
Aleen is het 's nachts wel mooier met de flitsen hé
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1