Ik weet niet of je wel 34 graden nodig hebt voor hitte onweer. Aan de andere kant is het ook mogelijk om bv dagen achter elkaar 35 graden te hebben zonder ook maar1 klap. Warm is niet per definitie onweerMaar je hebt wel momenteel +33 a 34 graden nodig om onweer vanaf de grond te kunnen krijgen( hier althans).
Is ook wel waar maar het ging me denk ik iets meer om het er onder uit halen van de ook hier vaak gelzen veronderstelling dat wam weer per definitie onweer oplevert,
"Ooh het is zo warm en benauwd. dat zal knallen", je kent het wel.
"Ooh het is zo warm en benauwd. dat zal knallen", je kent het wel.
Ja, ken het. Wist wel dat het niet altijd aan de warmte ligt( en zeker niet in België), maar dit keer moet er een minimum warmte zijn om onweer te krijgen vanaf de grond en vandaag gaat dat dus alleen maar als die temps zo hoog zijn( en andere factoren ook natuurlijk.)
Met wat ik zei krijg je idd meer mensen die denken dat het onweer alleen door de warmte komt( kijk maar naar februari dit jaar... Lekker onweer op een dag van.....10 graden?)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Gefeliciteerd, trek ze eens na het zuiden. Ik moet wel zeggen dat het 2 uur geleden nagenoeg helder was en nu zich wat wat leuke interessante wolkjes beginnen te vormen. Hopen dat dit een voorteken is.
Ik zit in Neufchateau en die bui is precies om ons heen gegaan wel zwaar gedonder en een boederij afgebrand door inslag.
Edit Sanwa: Plaatje verwijderd
| Gewijzigd: 23 juli 2013, 18:39 uur, door Sanwa
.
Apart, gisteren onstonden ze daar precies op dezelfde plek...
Om daarna ook daar te verdwijnen.
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
Ben ik met je eens. Verschrikkelijk saai landschap... Maar ja ik ben eraan gewend en dan ga je er toch van houden. | Gewijzigd: 23 juli 2013, 16:13 uur, door Robert96