Citaat van Citaat van jenssweerts, dinsdag 23 juli 2013, 12:22 uur volgens mij zal het zuidwesten ook wel wat krijgen hoor als je ziet naar frankrijk
De eerste buien hebben een te noordelijke koers om Nederland en zelfs het grottse deel van de Belgische kust te bereike, misschien dat de buien wat verder weg genoeg naar het oosten liggen maar da's nog zo ver weg, gisteren heeft ook geen 1 bui Nederland gehaald. Het zal toch echt strakkiescasten worden en er is verder nog niks zinnigs te zeggen.
| Gewijzigd: 23 juli 2013, 12:29 uur, door jcroon
Ik heb het idee (vaag maar) dat de 30 eerder gehaald zal worden dan de 25 morgen.
Strikt genomen is dat vrij zeker omdat we vandaag gewoon eerder hebben dan gisteren qua tijd maaar ik bedoel eigenlijk de kans op 30 vandaag en 25 morgen...
Ongeacht dat, kijk ik toch uit naar het nodige vuurwerk wat (hopelijk) gaat komen aankomende uren....
| Gewijzigd: 23 juli 2013, 13:33 uur, door jcroon
Denk toch dat we moeten wachten tot we hier de 34 gr. halen ofzo. Dan zouden we wat warmte-onweders kunnen oppikken en zoals 'sneeuwlove' zei, het echte complex moet vannacht overtrekken..
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Denk toch dat we moeten wachten tot we hier de 34 gr. halen ofzo. Dan zouden we wat warmte-onweders kunnen oppikken en zoals 'sneeuwlove' zei, het echte complex moet vannacht overtrekken..
Aan het eind van de middag gaan er gewoon net als gister her en der een aantal onweersbuien vormen in de zuidoostelijke regio van Nederland.
Ik weet niet of je wel 34 graden nodig hebt voor hitte onweer. Aan de andere kant is het ook mogelijk om bv dagen achter elkaar 35 graden te hebben zonder ook maar1 klap. Warm is niet per definitie onweer.
Ik weet niet of je wel 34 graden nodig hebt voor hitte onweer. Aan de andere kant is het ook mogelijk om bv dagen achter elkaar 35 graden te hebben zonder ook maar1 klap. Warm is niet per definitie onweer.
Maar je hebt wel momenteel +33 a 34 graden nodig om onweer vanaf de grond te kunnen krijgen( hier althans).
EDIT: Nieuwe buitjes ontstaan aan de Franse grens... Hopelijk nog een paar meer
| Gewijzigd: 23 juli 2013, 14:26 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1