Ten oosten van mij een mooie lekkere bloemkool te zien!
bij mij ook net een atoombom
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ten oosten van mij een mooie lekkere bloemkool te zien! Net Bloemkool gegeten, daar zal t wel blijven vandaag
| Gewijzigd: 22 juli 2013, 18:56 uur, door richard
Het zijn van die buien waarbij je deze tune moet draaien als je prijs heb
het is ook multicell onweer die toevallig voor hun daar goed uitpakt...zo iets moet je dichterbij jou hebben...geloof nou maar je gaat je kapot staren naar die buien in frankrijk...nowcasten kan altijd natuurlijk voor cellen dichterbij ...Succes | Gewijzigd: 22 juli 2013, 19:40 uur, door Tatanka
NEERSLAG:
In het zuidoosten en oosten enkele losse (weinig schering, organisatie) onweersbuien, die gezien de geringe treksnelheid lokaal veel water kunnen achterlaten. Het ontwikkelen van deze buien gaat snel (15-30 minuten) en de levensduur is niet al te lang. Wel kunnen er op de outflow af en toe nieuwe losse cellen ontwikkelen. Hagel ook zeker niet uitgesloten. Morgenmiddag eenzelfde scenario, maar dan op meer plaatsen. INDECS en Harmonie geven dit ook duidelijk aan. CAPE-waardes hoogst in het zuidoosten, ruim 2000 J/kg. In eerste instantie verdampt veel frontale neerslag voordat het de grond haalt, maar zodra de convectie erbij komt kan een buienlijn vormen (in combinatie met convergentie aan de grond) met een gerede kans op onweer daarbij. Gezien de timing zal dit in het zuidwesten nog niet het geval zijn, maar wel zodra het front tot boven het midden van het land gevorderd is.
Bron: KNMI
Bummer.
Citaat van Silvato, maandag 22 juli 2013, 19:53 uur Ik heb een Antal mooie foto's van de lucht hoer die zich langza ontpoppen tot bloemkolen. Iemand die me kan vertellen hoe ik deze via een iPhone kan delen met jullie?
de lucht hoor, zal mij eens benieuwen!
Berichten samengevoegd door Bronk | Gewijzigd: 22 juli 2013, 20:27 uur, door Bronk