Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Debbieke
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juni 2013, 14:21 uur | Bericht #400318
KNMI: Heel 2013 is te koud

Elke maand tot nu toe is te koud. Juni was de zesde maand op rij dat de temperatuur lager uitvalt dan gemiddeld, zegt het KNMI. Voor het laatst gebeurde dat 7 jaar geleden.

© ANP

De gemiddelde maandtemperatuur in juni komt uit op 15,1 graden, tegen 15,6 normaal. Dat is gemeten in De Bilt. Maar opvallend zijn de regionale verschillen. Omdat het zeewater te koud is, bleef het aan zee koel. In het oosten van het land lag de temperatuur wat hoger. Op enkele KNMI-weerstations eindigde juni zelfs iets boven de normale waarde.

Op 18 juni was het in een groot deel van het land tropisch warm, nadat vanuit het zuiden heel warme lucht was gekomen. Eindhoven haalde 32,4 graden, landelijk de hoogst gemeten temperatuur van juni. Die warmte werd weer snel verdreven door zware onweersbuien waarvoor het KNMI een code oranje uitgaf voor een paar oostelijke provincies. Ondanks de soms zware buien die daarna volgden, gaat juni wel de boeken in als een vrij droge maand.

Mooi weer in aankomst
Het goede nieuws is dat het de komende dagen mooier weer wordt. Na het weekend gaat de temperatuur omhoog, zegt RTL-weervrouw Amara Onwuka.

Bron: RTL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Ben47
Lid
28 juni 2013, 16:04 uur | Bericht #400320
Citaat van Debbieke, vrijdag 28 juni 2013, 14:21 uur KNMI: Heel 2013 is te koud
...
Bron: RTL
Knap om halverwege 2013 vast te stellen dat HEEL 2013 te koud is....:|

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
28 juni 2013, 16:24 uur | Bericht #400321
Als we al 6 te koude maanden hebben kan je de rest toch ook wel raden.  Ik verwacht geen topzomer meer  We zullen hooguit af en toe een paar mooie dagen krijgen met daarna weer een lange wisselvallige periodes
Ben47
Lid
28 juni 2013, 17:13 uur | Bericht #400322
Citaat van bassmachine, vrijdag 28 juni 2013, 16:24 uur Als we al 6 te koude maanden hebben kan je de rest toch ook wel raden.  Ik verwacht geen topzomer meer  We zullen hooguit af en toe een paar mooie dagen krijgen met daarna weer een lange wisselvallige periodes Nee, dat kan je dus niet 'toch wel raden'! Met nog evenveel maanden te gaan kan het jaar zelfs nog warmer dan het langjarig jaargemiddelde uitvallen. Al dan niet met een mooie zomer. Ook de herfst kan relatief te warm verlopen en niet te vergeten het begin van de winter. Al hoop ik dus wel alsnog op een resterende warme zomer en de winter mag tegelijk met het ingaan van de wintertijd invallen. :D

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Stefanv
Moderator
28 juni 2013, 17:46 uur | Bericht #400323
Citaat van Ben47, vrijdag 28 juni 2013, 17:13 uur-Tekst-
Al hoop ik dus wel alsnog op een resterende warme zomer en de winter mag tegelijk met het ingaan van de wintertijd invallen. :D

Ik hoop met je mee!

| Gewijzigd: 28 juni 2013, 17:48 uur, door Stefanv
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.481 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 48 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 48, lezen 1 mensen het topic "Noodweer in Spanje breidt zich uit".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden